به گزارش ایرنا، حمید طیبی روز شنبه در آیین بهره برداری از مرحله نخست مرکز آموزشی، تحقیقاتی جهاد دانشگاهی شهرکرد اظهار کرد: مدت هاست کشور از نبود وفاق و یکپارچگی در بین سیاستمداران رنج می برد، درحالی که اگر وحدت و همدلی در کشور ایجاد شود، مصالح ملی بر جناحی و حزبی در اولویت قرار می گیرد.
وی رشد و پیشرفت همه جانبه کشور را در گرو وفاق ملی دانست و گفت: برای پیشرفت نیازمند برنامه ریزی جامع هستیم.
طیبی تصریح کرد: برنامه ریزی ها باید بگونه ای باشد که با تغییر دولت و نمایندگان مجلس، اجرای آن به قوت خود باقی بماند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که کشور با طرح های صنعتی در مقیاس های کوچک دست به گریبان است، ادامه داد: فعالیت های اقتصادی بخصوص کشاورزی و صنعتی باید در سطح رقابت با بازارهای بین المللی دیده شود و توسعه واحدهای کوچک، بی کیفیت و با تعداد زیاد باید جای خود را با یکپارچه سازی واحدهای کوچک و ایجاد کارگاه های بزرگ قدرتمند معاوضه کند.
طیبی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی براساس رسالت خود، پایه فعالیت ها را بر الگوسازی برای توان داخلی کشور و تجاری سازی فعالیت های پژوهشی، پیشرفت و توسعه علمی و فناورانه بنا نهاده است.
وی افزود: این مرکز جایگاه خود را در برنامه چهارم و پنجم توسعه با تدوین فعالیت های پژوهشی شاخص براساس نیاز منطقه ای و با هدف تبدیل استان ها به قطب های فناوری ملی و بین المللی توسط تمامی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور تبیین و مشخص کرده است.
طیبی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری نیز همسو با شعب دیگر استان ها اقدامات ارزنده ای انجام گرفته است و جهاد دانشگاهی کشور برای این استان با توجه به نیاز و ظرفیت های آن، توسعه کشت و تولید گیاهان دارویی و بومی سازی و اصلاح نژادهای گیاهی به خصوص در تولید بادام و گردو را در برنامه دارد.
وی بیان کرد: در این استان در حد بضاعت سازمان مرکزی حمایت هایی شده است و از مسئولان استانی نیز انتظار می رود در این زمینه همراهی لازم را با جهاد دانشگاهی استان داشته باشند.
به گزارش ایرنا، مرحله نخست ساختمان آموزشی، تحقیقاتی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در محل میرآباد شرقی شهرکرد بهره برداری شد.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
8125/6021

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.