فریدون همتی یکشنبه پس از حضور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار داشت: از مردم در همه مناطق هرمزگان به ویژه در شهر بندرعباس، می خواهیم برای کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا، به طور جدی فاصله‌گذاری و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: افرادی که ضرورت دارد از خانه بیرون بیایند باید بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را به طور جدی رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا مدارس سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه بازگشایی می‌شوند تا رفع ابهام و اشکالات درسی دانش آموزان انجام شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

براساس آمارهای اعلام شده تا روز بیستم اردیبهشت ماه یک هزار و ۲۶۳ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند که از این شمار ۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.