فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از بامداد جمعه هشتم فروردین در سراسر کشور از جمله هرمزگان با هدف تأمین سلامت مردم انجام می شود.

وی افزود: تدابیر در نظر گرفته شده در این طرح با قاطعیت و با اعمال قانون برای متخلفان اجرا خواهد شد و افراد متخلف با جریمه و توقیف خودرو مواجه می شوند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: همچنین در مدت زمان اجرای این طرح تمامی بازارها و اصناف غیرضروری تعطیل خواهند بود و محدودیت هایی برای حضور در پارک ها و بوستان ها نیز اعمال می شود.

همتی اظهار داشت: مراکز عرضه مایحتاج عمومی همچنان باز بوده و به ارائه خدمات می پردازند و تمامی کالاهای مورد نیاز مردم، تامین شده است.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: در قالب این طرح محدودیت های شدید و سختگیرانه در راستای جلوگیری از مسافرت و ترددهای غیرضروری اعمال می شود و مراقبت‌ها در همه مبادی ورودی و خروجی استان تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح افرادی که محل سکونت آنها در استان هرمزگان نیست، اجازه ورود به این استان را نخواهند داشت و علاوه بر آن کنترل و مراقبت ها درخصوص ترددهای درون استان و درون شهرها و روستاها نیز افزایش خواهد یافت.

همتی ابراز داشت: از مردم می‌خواهیم تا همچنان با ماندن در خانه در این راستا همکاری لازم را داشته و به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا کمک کنند.

وی تاکید کرد: مردم همچنان توجه ویژه‌ای به رعایت اصول بهداشتی و خودداری از ترددهای درون شهری و درون استانی داشته باشند و در پارک ها و بوستان ها و خیابان های شهرها و روستاها، تجمع نداشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

تا روز هفتم فروردین ماه ۱۶۷ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند که از این شمار ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.