در اطلاعیه شیلات هرمزگان آمده است: این اقدام با توجه به شرایط خاص کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت و ایمنی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ارباب رجوع و کاهش ترددهای غیرضروری متقاضیان به دستگاه‌های اجرایی و اداره ها و همچنین جلوگیری از اختلال در کسب و کارهای حوزه شیلات اتخاذ شده است.

در شرایط حاضر رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه از بیماری کرونا توسط کارکنان در محیط کاری بسیار ضروری است و باید سختگیرانه دنبال شود و شیلات هرمزگان نیز براساس دستورالعمل ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی این اقدام را انجام داده است.

در این اطلاعیه اعلام شده است: تمام مراجعان شیلات هرمزگان  به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت و ایمنی  خود همچنین می توانند با مراجعه به پورتال اداره کل شیلات هرمزگان به آدرس : www.hpf.ir

و یا شماره تماس  ۹ - ۳۳۳۳۲۵۷۷ – ۰۷۶ پیگیر امور خود به جای مراجعه حضوری باشند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

رعایت نکات بهداشتی به ویژه شستشوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در محیط های شلوغ، از اهمیت ویژه ای در قطع  شیوع زنجیره انتقال کرونا دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.