به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ ملایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با ذکر این نکته که مطالعات ۱۰ رودخانه در دست انجام است، اظهار کرد: مطالعات رودخانه‌های سدیج در شهرستان جاسک، شریفی در بشاگرد، زرانی در میناب، جاماش در بندرعباس، برآفتاب در حاجی‌آباد، کمشک در بستک و … در حال انجام است که می‌تواند مقدار قابل توجهی از آب‌های سطحی را مهار کند.

وی عنوان کرد: سد گابریک با ظرفیت ۲۷۰ میلیون متر مکعب از جمله پروژه‌های در حال اجرای شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان است که در صورت تأمین مالی تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با تاکید بر لزوم احداث سدها برای مهار روان آب‌ها و کاهش خسارات سیلاب به حداقل میزان ممکن، ادامه داد: سد گابریگ در حال حاضر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای اتمام، نیاز به تأمین اعتبار سه هزار میلیارد ریالی است.

ملایی تصریح کرد: احداث سد در رودخانه‌های جاماش، برآفتاب، زرانی و شریفی از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است.

وی فواید احداث سدها را بیش از مهار سیلاب عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در صورت احداث سد در رودخانه جاماش دشت‌های قلعه‌قاضی و تخت تقویت خواهند شد و فرصت مناسبی نیز برای تأمین مصارف صنعتی ایجاد می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: احداث سد در رودخانه برآفتاب موجب توسعه کشاورزی در دشت حاجی‌آباد به خصوص سرچاهان و تزرج خواهد شد.

ملایی با بیان اینکه ایجاد سد در رودخانه شریفی به اشتغالزایی در شهرستان بشاگرد کمک شایانی خواهد کرد، اظهار کرد: کمک به بهبود سفره‌های زیر زمینی و احیای دشت کریان از جمله مزیت‌های احداث سد در رودخانه شریفی شهرستان بشاگرد خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.