کامران خرم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم پایین دست بابت سرریز شدن آب سد قشلاق نگرانی نداشته باشند چرا که شرایط به خوبی کنترل می شود.
وی با بیان اینکه خطر سیلاب را با افزایش خروجی سد مهار کردیم، افزود: با توجه به اینکه بارندگی ها قطع شده و دبی رودخانه ها روبه به کاهش است، برنامه ریزی کردیم که مقداری سریز داشته باشیم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان، حجم سریز سد را معادل 20 تا 25 مترمکعب در ثانیه اعلام کرد و یادآور شد: میزان آبی که با سرریز اضافه می شود با میزان آبی که اکنون وجود دارد در مجموع یک چهارم تا یک پنجم دبی سیلابی رودخانه قشلاق است.
خرم اضافه کرد: اگر چهار برابر این حجم آب نیز رواناب داشته باشیم در واقع به دبی سیلابی رودخانه نمی رسد بنابراین پیش بینی می شود اتفاق خاصی روی ندهد.
وی با اشاره به اینکه حجم مخزن سد قشلاق سنندج 215 میلیون مترمکعب است، گفت: حدود 300 تا 400 هزار مترمکعب باقی مانده تا سد سرریز کند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان از کشاورزان، بهره برداران و باغداران پاییت دست رودخانه قشلاق خواست با توجه به اینکه حجم کنونی آب 2 برابر افزایش می باید از تردد و توقف در بستر و حریم رودخانه اجتناب کنند.
سد قشلاق یا وحدت در ۱۲ کیلومتری شمال شهر سنندج قرار گرفته است و آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه را تامین می ‌کند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.