فرماندار بندرعباس روز شنبه در نشست شورای نظارت و کنترل تنظیم بازار بندرعباس اظهار داشت: محموله‌بار این بنکداران در انبارهای مجموعه جدید تخلیه شود.

عزیراله کناری در ۲۸ فروردین گفته بود: انبارهای متعلق به بنکداران در سطح شهر بندرعباس که هنوز به محل جدید منتقل نشده‌اند از ابتدای اردیبهشت پلمب می‌شود، اکنون به نظر می‌رسد به این بنکداران تا پایان ماه مبارک رمضان برای جابه‌جایی مهلت داده شده است.

جابه‌جایی بنکداران بندرعباس به مکان جدید از آذر سال گذشته آغاز شده که قرار بود ۱۵ روزه به سامان برسد.

مکان جدید ظرفیت نزدیک به ۶۰۰ واحد را دارد که از قبل ۲۴ واحد در آن مستقر شده‌ بودند و ۱۲ واحد دیگر هم در روزهای پیش رو به این مکان که پس از ایستگاه راه‌آهن بندرعباس واقع شده می‌روند.

یکی از مزایای خروج بنکداران از سطح شهر بندرعباس کاهش ترافیک در بافت مرکزی شهر است، براساس اخبار منتشره بنا بوده این اتفاق در دهه فجر سال ۹۶ انجام شود.

جابه‌جایی میدان میوه و تره بار بندرعباس

فرماندار بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: میدان میوه و تره بار بندرعباس که در گذشته احداث شده با توجه به موقعیت قرارگیری و نیازهای روز باید به جابه‌جایی دارد.

کناری ادامه داد: در همین راستا تصمیم به جابه‌جایی آن گرفته شده که انتظار می‌رود به زودی این اتفاق رخ داده و شاهد بهبود ترافیکی هم در محل کنونی میدان میوه و تره بار بندرعباس باشیم.

هفته گذشته از غرفه داران میدان میوه و تره بار بندرعباس خواسته شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میدان جدید عزیمت کنند و از امروز فعالیت خود را در آنجا آغاز کنند.

فرماندار اذعان دارد که میدان جدید میوه و تره بار جدید بندرعباس هنوز داری نواقصی است که باید از سوی شهرداری و راهداری و پلیس راهور رفع شود، این میدان نیاز به ایمن‌سازی خیابان مقابل، جانمایی و احداث دوربرگردان دارد.

از میدان جدید میوه و تره بار بندرعباس که احداث آن از ۱۰ سال قبل آغاز شده و براساس برنامه اعلامی باید در سال ۹۵ خاتمه می‌یافت به عنوان بزرگترین میدان میوه و تره بار جنوب کشور یاد می‌شود که ۲۵ هکتار مساحت داشته و دارای ۹۲ غرفه عرضه میوه و ۱۲ غرفه فروش سبزی است.

واحدهای صنفی غیر مجاز ساماندهی شوند

کُناری در بخش دیگری از سخنان خود به اصناف پرداخت و ابراز داشت: ۴۲ اتحادیه زیر مجموعه اتاق اصناف در بندرعباس فعالیت دارند که شامل حدود ۱۷ هزار واحد صنفی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود تعدادی واحد صنفی غیر مجاز و دستفروش از مسوولان انتظار می‌رود در راستای ایفای وظایف ذاتی اداره خود نسبت باید ساماندهی آنها اقدام کنند.

فرماندار بندرعباس گفت:اتحادیه‌ها در راستای داشتن شهری منظم و فعال برفعالیت زیرمجموعه خود نظارت افرون تری داشته و آنها را فعال‌تر سازند و همچنین با صنوفی بدون مجوز برخورد قانونی شود تا ناگزیر از اخذ پروانه شوند.

عرضه کالاهای بی‌هویت، به خصوص نان بی‌هویت ممنوع است

کُناری اشاره کرد: در راستای تامین امنیت غذایی و حفظ سلامت بازار عرضه کالاهای بی‌هویت به خصوص در سوپر مارکت‌ها ممنوع است و اداره غذا و دارو و مرکز بهداشت شهرستان بر این امر نظارت داشته باشد.

وی گفت: نان یکی از مهم‌ترین کالاهای غذایی محسوب می‌شود و نباید اجازه داد نان‌های بی‌هویت از سایر استان‌ها وارد این شود که در این خصوص باید نظارت بر اتوبوس‌های بین شهری و ترمینال مسافر بندرعباس جدی‌تر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.