علی اکبر بنی اسدی شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: شهرداری سمنان و سازمان‌های زیر مجموعه آن به صورت روزانه به شست و شو و ضدعفونی اتوبوس های شهری ،تجهیزات پسماند، بوستان ها،ترمینال،میدان میوه و تره بار ،مبلمان شهری و ساختمان های تحت نظارت شهرداری می پردازند.

وی افزود: مرحله اول ضدعفونی گسترده معابر پر تردد شهری  یکشنبه هفته پیش و مرحله دوم آن نیز امشب با نظارت مرکز بهداشت شهرستان سمنان در راستای پیشگیری و از بین بردن ویروس کرونا با دقت کافی انجام شد.

وی ادامه داد: امشب مرحله دوم ضد عفونی معابر شهری و مناطق پرتردد شهر نیز مانند مرحله اول آن با همکاری شهرداری و سپاه ناحیه سمنان با نظارت مرکز بهداشت انجام شد و  این عملیات در صورت لزوم و با برنامه ریزی در روزها یا هفته های آینده در مسیرهای تعیین شده انجام می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان گفت: ضد عفونی مناطقی از شهر از جمله میدان سعدی تا میدان راه آهن،میدان سعدی تا میدان امام علی(ع) از مسیر بلوار قائم،میدان امام(ره) تا منطقه جهادیه از مسیر خیابان امام(ره) و میدان شهید بهشتی، خیابان شیخ علاءالدوله تا میدان ابوذر و سه راه لتیبار،آرامستان وادی السلام،بیمارستان امیر و کوثر،ساختمان های پزشکان بوعلی و قومس،مسکن مهر ،شهرک آوست و مناطق حکیم الهی و خیابان هفت تیر شامگاه شنبه انجام شد.

بنی اسدی خاطرنشان کرد: تلاش های بسیاری برای ضدعفونی و شستشو در مراکز مختلف با نظارت مرکز بهداشت در حال انجام است اما بیشترین تاثیر جلوگیری از شیوع این ویروس رعایت فرهنگ شهروندی مناسب و  تردد نکردن غیرضروری شهروندان در مواجهه با آن است.

طبق آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور  ۵۸۲۳ نفر و  در استان سمنان ۱۳۸ نفر است.

 شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.