به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حیدری پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاحیه و کلنگ زنی ۲ پروژه عمرانی در خرمشهر، اظهار داشت: توافقاتی با مدیرعامل ستاد بازآفرینی در تهران انجام شده است و قرار شد به نسبت ۷۰ به ۳۰ کارهای مؤثری در شهر انجام شود که ۷۰ درصد کارها به عهده این ستاد و ۳۰ درصد کار با شهرستان خرمشهر باشد.

وی از تعریف چهار منطقه برای اجرای طرح‌های عمرانی خبر داد و گفت: چهار منطقه در خرمشهر شناسایی و برای ستاد بازآفرینی تعریف شده و قرار است روال هماهنگی و همکاری تداوم پیدا کند و پروژه‌ها پایان سال ۹۹ به اتمام برسد.

وی افزود: در نظر است در صورت امکان علاوه بر این چهار منطقه سایر مناطق ضعیف به لحاظ «شهری» و «بافت های فرسوده» به این پروژه‌ها اضافه شود تا بتوان از منابع اعتباری این ستاد استفاده کرد.

فرماندار خرمشهر بر لزوم برنامه‌ریزی جدید برای رفع مشکلات اساسی تأکید کرد و گفت: تا سال آینده باید مجموعه‌ای از پروژه‌ها با مشارکت منطقه آزاد اروند تعریف شود و بودجه شهرستان خرمشهر هدفمند و معطوف به پروژه‌های خاص باشد تا اشکالات و ایرادهایی را که به طور اساسی مردم از آن رنج می‌برند، برطرف شود.

حیدری در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی میان سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری خرمشهر برای اجرای پروژه‌های مشترک اشاره کرد و افزود: نوسازی و بهسازی شهرستان خرمشهر با تعامل و همکاری منطقه آزاد اروند و مسئولان ذی‌ربط به پیشرفت‌های قابل‌توجهی می‌رسد.

وی افزود: شهرداری که یکی از ارکان مهم ایجاد نشاط و طراوت است باید برای ایجاد بهسازی و نوسازی محیط و عمران شهری دوشادوش معاون فنی و عمران سازمان منطقه آزاد اروند گام بردارد و اعضای شورای شهر خرمشهر لازم است شهردار را در پیشرفت و نظارت بر پروژه‌ها حمایت کنند.

فرماندار خرمشهر به مشکلات خرمشهر هم اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که در کوچه‌ها و خیابان‌های خرمشهر که آوازه آن بین المللی است؛ نباید تلمباری از زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی و معابر کثیف مواجه شوند.

وی از نابسامانی بازارهای سنتی سیف و صفا و اختلافاتی که در خصوص بازار امام علی (ع) وجود دارد به عنوان دیگر مشکلات یاد کرد و بازار میوه و تره‌بار را یکی از نیازهای اساسی شهرستان خرمشهر دانست و ابراز امیدواری کرد تا سال‌های آتی این بازار با مشارکت منطقه آزاد اروند و شهرداری احداث شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.