به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مرادی بیان داشت: با توجه به نقش اساسی و مهم ناوگان دریایی در حمل و نقل و جابجایی روزانه چندین هزار نفر از مرکز استان جزایر استان که به تبع ورود و شیوع ویروس کرونا متضرر جدی شده و از پرداخت اقساط بانک‌ها و حقوق کارکنان چند صد نفره این بخش ناتوان مانده‌اند ضرورت دارد دولت برای جلوگیری از ورشکستگی و خلل در این خط ناوگان عمومی دریایی که خاص استان هرمزگان است نقش اساسی ایفا کند و وزارت راه و سازمان بنادر را مأمور رسیدگی به این مهم و تدوین یک بسته حمایتی کارشناسی و مؤثر کند.

مرادی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از ناوگان سفرهای دریایی، بیان کرد: متأسفانه وسعت و دامنه انتشار و شیوع ویروس کرونا، اقتصاد کل جهان را تحت تأثیر قرار داده و حدود ۷۰ درصد اقتصاد جهانی متأثر از شیوع این ویروس شده است. هر کشوری متناسب با ظرفیت‌های خود برنامه‌ای را برای حمایت از بخش‌های مختلف در دوران پساکرونا آماده کرده و در کشور ما نیز همواره تاکید بر آن بوده که از امروز باید برای دوران پساکرونا برنامه ریزی شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدویت اعمال شده ناوگان دریایی با خسارت جدی مواجه شده‌اند و این بخش نقش اساسی در حمل و نقل عمومی مردم مرکز استان و ساکنین جزایر قشم، هرمز و لارک دارد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمایه گذاری سنگین و با قدمت یک دهه در این حوزه انجام شده و به دنبال آن اشتغال مناسبی نیز در این حوزه ایجاد شده است. دولت موظف است برای جلوگیری از ورشکستگی در این حوزه به میدان آمده و برای کمک به این بخش برنامه ریزی کند.

وی تاکید کرد: علاوه بر استمهال اقساط، حمایت در قالب بخشش قسمتی از تسهیلات داده شده به مالکان شناورها از سوی سازمان بنادر، تخصیص سوخت ارزان قیمت در یک بازه زمانی یکساله و.... می‌تواند بقا و تداوم این ناوگان را رقم بزند.

مرادی خاطرنشان کرد: در شرایط‌های سخت ناوگان دریایی از ارائه خدمت رسانی به مردم دریغ نکرده‌اند و همچنان همراه دولت و ملت برای توسعه و بالندگی کشور همت و تلاش بخرج خواهند داد. ان شاءالله در جلسه کمیسیون انرژی نیز این موضوع را مطرح کرده تا نمایندگان نیز در جریان قرار گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.