مجتبی رضاپور روز سه شنبه در بازدید از عملیات احداث این طرح افزود: برای ساخت این کشتارگاه هشت میلیارد ریال اعتبار درنظرگرفته شده که تاکنون پنج میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: انتظار می رود با سرمایه گذاری های صورت گرفته در این کشتارگاه، ظرفیت تولید محصولات دامی در این بخش افزایش یابد.

فرماندار پارسیان اظهارداشت: راه اندازی کشتارگاه صنعتی دام در پارسیان باتوجه به کوهپایه ای بودن منطقه و مستعد برای دامپروری و دامداری و همچنین بهبود امکانات وتوسعه زیرساخت‌های دامپزشکی برای مقابله با تهدیدات و بیماری‌های واگیردار دام در شهرستان مورد نیاز و ضروری است.
وی گفت: کشتار سنتی و غیرمجاز دام، سلامت مردم جامعه را به خطر می اندازد، به همین منظور مصوبات شورای سلامت شهرستان مرتبط با جذب سرمایه گذار و احداث و راه اندازی کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی بوده است.
رضاپور افزود: دامداری نقش موثر و کلیدی در اقتصاد و معیشت دامداران شهرستان پارسیان دارد.
استان هرمزگان هم اکنون دارای یک کشتارگاه صنعتی هرمز دام خورچاه بخش قلعه قاضی بندرعباس و ۸ کشتارگاه سنتی دام شهرداری در شهرستان‌های بندرعباس واقع در کیلومتر ۱۰ جاده بندرعباس - سیرجان، میناب، بندرلنگه، حاجی آباد، جاسک، رودان، قشم و سیریک است.
شهرستان پارسیان در ۵۰۰ کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.