به گزارش خبرنگار مهر، سیدمسعود عسگریان پیش از ظهر یکشنبه در کمیسیون اقتصادی شورای شهر همدان که با موضوع پروژه میدان میوه و تره بار همدان برگزار شد، تأکید کرد: در تنظیم شیوه‌نامه فروش غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار جدید، تمامی نیازها و تضمین‌های موردنظر سرمایه‌گذار آمده است؛ بنابراین مبحث دیگری را نمی‌پذیریم و تضمین دیگری هم برای سرمایه‌گذار نخواهیم داشت.

سید مسعود عسگریان با اشاره به بازدید اعضای شورا از پروژه و رد و بدل شدن مباحث سرمایه‌گذار، گفت: انگیزه‌ای برای سرعت بخشیدن طرح در سرمایه‌گذار دیده نمی‌شود؛ از این‌رو درخواست دارم اگر اجرای طرح امکان‌پذیر نیست، انصراف دهند تا تکلیف شهر و سرمایه مردم مشخص شود.

وی خطاب به سرمایه‌گذار پروژه، افزود: اگر تمایل به سرمایه‌گذاری ندارید، با شهرداری به صورت سیستم امروز و فردا، عمل نکنید.

عسگریان معتقد است: تاکنون روند پیشرفت پروژه، برای خریدار دافعه ایجاد کرده است؛ درحالی‌که سرمایه‌گذار با تکمیل فاز B می‌توانست امور را بهتر پیش ببرد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با بیان اینکه زمین مناسبی را برای احداث میدان میوه و تره‌بار جدید همدان در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده‌ایم، اظهار کرد: زمان تنظیم شیوه‌نامه معتقد بودم که باید ۷۵ درصد نظر سرمایه‌گذار در این مبحث، لحاظ شود، زیرا ریسک سرمایه وجود دارد و باید منفعت شهر و سرمایه‌گذار دیده شود

عسگریان ادامه داد: همانگونه که به شهرداری همدان مبنی بر تسهیل امور سرمایه‌گذار فشار آوردیم، در راستای حفظ منفعت شهر و شهروندان نیز دقت خواهیم کرد و نسبت به کم‌کاری سرمایه‌گذار، عکس‌العمل لازم را اعمال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تمامی غرفه‌داران میدان‌بار قدیم آمادگی لازم را برای هرگونه همکاری با شهرداری در راستای اجرای پروژه میدان‌بار جدید را اعلام کرده‌اند و در صورتی که سرمایه‌گذار طبق مهلت تعیین شده از سوی فرماندار، پروژه را پیش نبرد؛ شورای شهر پس از سپری شدن مهلت مقرر، طبق مقررات اقدام خواهد کرد.

رئیس شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه یکی از مدافعان سرمایه‌گذار هستم، زیرا می‌خواهم که امور سرمایه‌گذاری در راستای تأمین منافع شهر و مردم به سرانجام برسد؛ گفت: در حوزه عملیات اجرایی میدان میوه و تره‌وبار جدید همدان تلاش داشتیم تا تمامی موانع پیش‌رو را رفع کنیم و قصد بر این است تا مشکلات حل شود؛ اما انتظار می‌رود پیشرفت کار پروژه مناسب باشد.

کامران گردان معتقد است: شهرداری همدان بیش از وظیفه، در این پروژه سرمایه‌گذاری شهری هزینه کرده و تاکنون تمامی درخواست‌های سرمایه‌گذار به هر شکل ممکن، تأمین شده است.

وی اعلام کرد: فرماندار همدان نیز اعلام داشته که اگر پروژه میدان بار جدید تا خردادماه سال آینده (سال ۱۳۹۹) پیشرفت خوبی نداشته باشد، باید خلع ید سرمایه‌گذار صورت گیرد.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم وعده‌های مختلف به مردم اعلام کنیم، ضمن اخطار قاطعانه شورای شهر به سرمایه‌گذار پروژه بزرگ میدان میوه و تره‌وبار جدید همدان، اظهار کرد: مقرر شده بود این طرح یکساله به اتمام برسد؛ اما در طول ۸ ماه پیشرفت فیزیکی خوبی را شاهد نیستیم؛ از این‌رو در صورت نبود پیشرفت مناسب پروژه تا خردادماه سال آینده، به هیچ عنوان اجازه ادامه کار نخواهیم داد و به صورت قانونی، پیگیری می‌کنیم.

گردان با بیان اینکه بهانه و طرح جدید از سوی سرمایه‌گذار پذیرفتنی نیست، تأکید کرد: به طور قطع اجازه نمی‌دهیم که مشکلات رکود بازار میدان‌بار یزد در همدان هم پیش بیاید.

گل‌محمدی، نماینده کنسرسیوم پروژه ساخت میدان میوه و تره بار جدید همدان نیز بر دریافت تضمین فروش برای ورود تعدادی از غرفه‌داران به پروژه، تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود آئین‌نامه فروش در قالب تهاتر یا فروش با برنامه‌ریزی منظم به‌منظور تضمین و آرامش امور، انجام گیرد تا نگرانی سرمایه‌گذار هم رفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1355450
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.