بابک ربیعی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی باراندازهای میدان مرکزی میوه و تره‌بار الغدیر اهواز اظهار کرد: میدان الغدیر تنها میدان مرکزی شهر اهواز است که در حال حاضر بازار میوه و تره بار بخش زیادی از خوزستان را تامین می کند و بخشی از صادرات حوزه خلیج فارس را نیز پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: میدان الغدیر به هیچ عنوان تعطیل نخواهد شد بلکه با طرح در نظر گرفته شده، شاهد بهبود فعالیت غرفه‌داران خواهیم بود.

ربیعی گفت: هدف اصلی طرح در قالب ساماندهی باراندازها، حذف دلالان و واسطه‌ها است که در این باراندازها به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند. این سازمان بارها اعلام کرده است که فعالیت واسطه‌ها و دلالان در بارانداز، غیرمجاز است و باید جمع‌آوری شوند. 

وی تصریح کرد: این امر موجب خواهد شد همشهریان به سهولت و با قیمت مناسب، مایحتاج خود را از غرفه‌داران میدان تهیه کنند و در همین راستا، سازمان میادین اخطاریه‌هایی  مبنی بر مصوبات کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی و با هماهنگی و مساعدت نهادهای نظارتی در راستای ایجاد نظم و تسهیل شرایط کاری و امنیت اجتماعی جهت  جمع‌آوری باراندازهای غیرمجاز و بدون قرارداد میدان الغدیر صادر کرد .

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز گفت:  میدان مرکزی الغدیر اهواز با حمایت این سازمان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و هیچ دغدغه‌ای در باب ادامه فعالیت این میدان وجود ندارد بلکه شهرداری اهواز و سازمان ساماندهی مشاغل شهری با همه توان در راستای ایجاد رفاه عمومی برای شهروندان تلاش خواهد کرد.

وی افزود: در نهایت به شهروندان و غرفه‌داران، اطمینان می‌دهیم فعالیت تنها میدان مرکزی عرضه میوه و تره بار اهواز با قدرت و دقت ادامه خواهد داشت.

ربیعی در خصوص نقش سازمان میادین در تعیین نرخ میوه و تره‌بار گفت: سیاستگذاری در زمینه نرخ‌گذاری و نظارت بر نرخ میوه و تره‌بار بر عهده سازمان صمت است و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز مبتنی بر اساسنامه مصوب و قوانین شهری، در زمینه تدوین و ابلاغ نرخ‌های میوه و تره‌بار هیچ‌گونه دخالتی ندارد. بدیهی است رسالت این سازمان، پشتیبانی لجستیکی و سخت‌افزاری و تسهیل فعالیت در میدان مرکزی الغدیر اهواز است. 

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز بیان کرد: با توجه به الزامات پدافند غیرعامل و با توجه به استانداردهای احداث میدان، کلانشهر اهواز نیازمند احداث میدان جدید در شرق است.

وی با اشاره به تصویب احداث میدان شرق در شورای عالی سرمایه گذاری گفت: احداث میدان شرق اهواز در دستور کار این سازمان قراردارد. این میدان واقع در جاده کمربندی اهواز –آبادان جنب مجتمع درودگران در زمینی به مساحت 19 هکتار ایجاد می‌شود که امید است با احداث این میدان تراکم و فشار ترافیکی روی میدان الغدیر کاهش پیدا کند و درصورت حوادث غیر مترقبه مانند سیل امکان تامین مایحتاج مردم در شهر اهواز فراهم باشد.

وی افزود: از اهداف مهم اجرای طرح ساماندهی باراندازهای میدان مرکزی میوه و تره‌بار الغدیر، نظم و تسهیل شرایط کاری و امنیت اجتماعی به منظور حذف دلالان و واسطه‌هایی است که باعث افزایش قیمت میوه و تره‌بار می‌شوند. دسترسی آسان شهروندان اهوازی و برقراری عدالت اجتماعی نیز از دیگر اهداف این طرح است. 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1313347
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.