الله مراد عفیفی پور روز دوشنبه با اعلام این خبر، افزایش قدرت رقابت پذیری با دیگر بنادر دنیا را سرمایه گذاری، حضور پررنگ و تقویت بنگاه های تولیدی عنوان کرد وافزود: لازمه جهش تولید و توسعه اقتصادی حضور هدفمند شرکت های تولیدی و صنعتی در مناطق ویژه اقتصادی است.

وی بیان داشت: چشم اندازهای  توسعه ای از حیث سرمایه گذاری دربنادر استان هرمزگان و بویژه بندرشهید رجایی با هدف تقویت و تعمیق زنجیره تولید و براساس چشم اندازها و مصوبات ابلاغی هدف گذاری خواهدشد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان، تمرکز و حمایت از سرمایه گذاری ها با هدف ایجاد فعالیت های تولیدی و ارزش افزوده درمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، توسعه زیرساخت ها در پسکرانه بنادر براساس نیازهای متقاضیان امر تولید، اتخاذ سیاست های متوازن حمایتی از فعالیت های تولیدی و همچنین استقبال و ایجاد فرصت برای حضور شرکت های دانش بنیان تولیدی در بنادر استان را مهم ترین رویکردهای کاری در سالجاری برشمرد.

عفیفی پور با تاکید بر افزایش فعالیت های تولیدی درسال جدید با بهره گیری از دانش و فن‏آوری روز آمد، براساس الزام های زیست محیطی گفت: آنچه موجب رقابت پذیری را فراهم نموده و بنادر را رو به پیشرفت به جلو می‏برد و به صرفه‏ جویی فراوان در زمان و هزینه‏ ها می‏انجامد بسط و گسترش سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی بارویکرد تولیدی است.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی امروز به یک بندر راهبردی و توسعه محور در کشور تبدیل شده و از سال ۷۳ تا کنون ۳۵ فقره قرارداد با مجموع سرمایه‌گذاری افزون بر ۶ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال بین شرکت‌های سرمایه‌گذار با بندرشهید رجایی منعقد شده است.

بندر شهیدرجایی که از اوایل دهه ۵۰ طرح مطالعاتی و ساخت آن انجام شد و یکی از استراتژیک‌ترین بنادر منطقه و ایران  محسوب می‌شود، از سال ۱۳۶۴ فعالیت رسمی خود را در غرب هرمزگان آغاز کرد و سال ۷۶ در هیات وزیرات تصویب شد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز و هم‌چنین در ۱۵ کیلومتری خروجی غربی شهر بندرعباس واقع شده که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با افزون بر ۸۰بندر معروف بین‌المللی، بیش از یک سوم تجارت دریایی ایران را پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.