فریدون همتی عصر شنبه در نشست گروه کاری ویژه پیگیری ساخت مدارس جدید در استان هرمزگان اظهار داشت: سال گذشته در مجموع انشعاب آب و برق ۲۷۰ مدرسه جدید در هرمزگان وصل شد که از این تعداد ۱۵۰ مدرسه جدید در شهرستان بشاگرد بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته سه مدرسه شبانه روزی در شهرستان بشاگرد به بهره برداری رسید و در سال جاری نیز سه مدرسه شبانه روزی دیگر در این منطقه افتتاح خواهد شد که از این تعداد دو مدرسه تا مهر ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: به ‌طور جدی استفاده از ظرفیت خیران، صنایع و بنگاه های اقتصادی برای احداث مدارس در دستور کار و پیگیری قرار دارد و معادل این مشارکت نیز اعتباراتی از ظرفیت ردیف های ملی بودجه برای ساخت مدارس در هرمزگان از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور اختصاص پیدا می‌کند که جذب این اعتبارات نیز با جدیت در دست پیگیری است.

همتی با اشاره به طرح استفاده از مشارکت صنایع و بنگاه های اقتصادی استان هرمزگان در حوزه ساخت مدارس در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی، اظهار داشت: در این زمینه ۱۹ پروژه توسط صنایع و بنگاه های اقتصادی در استان آغاز شده که تا کنون پنج پروژه ساخته شده، هشت پروژه نیز در حال ساخت و شش پروژه دیگر در مرحله انعقاد تفاهم‌نامه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.