به گزارش ایرنا، با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها، تصمیم نیروگاه منتظرقائم فردیس بر این شد تا بر روی ظرفیت های داخلی متمرکز شود و با این هدف اقدام به بازسازی و تجهیز مراکز کند.

کارگاه بازسازی والو فشار قوی (شیر صنعتی فولادی قطع و وصل) در نیروگاه با استفاده از ظرفیت ها و توان متخصصان مجهز شد.

 نیروگاه منتظر قائم فردیس قدمت بیش از ۴۰ ساله دارد و مصارف و تجهیزات مورد نیاز آن از قیبل والوهای فشار قوی بسیار زیاد است و به این دلیل تامین تجهیزات از کشورهای  خارج  ارزبری زیادی برای شرکت به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت مدیریت برق نیروگاه منتظر قائم روز شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه بازسازی تجهیزات این مجموعه در جمع خبرنگاران گفت:  پیش از این برخی اقلام از منابع خارجی تأمین می‌شد و ارزبری بالایی داشت اما با توجه به اینکه امکان بازسازی برای داخل به وجود آمد موفق به صرفه‌جویی 2 میلیارد تومانی شدیم و از خروج ارز  کشور جلوگیری شد.

عباس کریمی افزود: ۱۵۰ والو ظرف یکسال گذشته بازسازی شد و در اختیار واحدهای فنی مورد استفاده قرار گرفت و امیدوارم در زمینه ساخت شفت پمپ و پروانه پمپ و قطعات مورد نیاز شرکت بتوانیم گام های موثری برداریم.

حدود ۳۰۰ والو(شیر صنعتی فولادی) آماده سازی و ۵۰ درصد از این ها نصب شده است؛ این تجهیزات در دمای بالا کار می‌کنند و امکان تولید آن‌ها در کشور وجود نداشته، از سال گذشته تا به امروز هیچ گونه خرید والو (شیر صنعتی فولادی) توسط این نیروگاه انجام نشده است.

به گفته وی تجهیز کارگاه و بازسازی دستگاه‌های فرسوده نیروگاه منتظر قائم، بدون هیچ خرید خارجی انجام شده است.

کریمی با اشاره به اینکه پیش از این ۱۵۰ درخواست خرید تجهیزات از شرکت‌های خارجی وجود داشت که هریک با سه هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار یورو ارزبری همراه بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هزار و ۶۲۵ مگاوات برق در پیک تابستان مصرف می‌شود، افزود: با توجه به ظرفیت تولید هزار و ۳۵۰ مگاوات تولید برق در نیروگاه منتظرقائم می توان کل ظرفیت مصرفی استان را تأمین کرد.

 مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق منتظر قائم فردیس البرز گفت: نیروگاه منتظر قائم فردیس تامین کننده برق خطوط مترو البرز است از این رو میانگین ۴۵ مگاوات ساعت مصرف برق مترو از نیروگاه منتظرقائم تأمین می‌شود.

به گفته وی میزان تولید برق نیروگاه منتظر قائم فردیس استان البرز از ابتدای سال تا آخر تیرماه جاری حدود 2 میلیون ۷۲۱ هزار ۸۷۹ مگاوات ساعت بوده است.

کریمی یادآور شد: بویلری که دچار حادثه شده بود صرف زمان ۵۰ روز تلاش شبانه روزی نیروهای مجموعه منتظرقائم تعمیر شد؛ در حالی‌ که در موارد مشابه نیروگاه‌های دیگر حدود ۶ ماه زمان صرف بازسازی می‌کردند.

وی همچنین به ۹ چاه دائم آب در نیروگاه منتظرقائم اشاره کرد و افزود: یکی از چاه ها در حال تعمیر است؛ هشت چاه دیگر به صورت مداوم در مدار نیستند که البته ایام تابستان و گرما از این قاعده مستثنی است.

کریمی ضمن انتقاد از آمار اعلام شده توسط اداره آب و فاضلاب فردیس ادامه داد: مصرف آب نیروگاه ۲۰ درصد رقم اعلام شده است؛ میزان آبدهی ۹ حلقه چاه نیروگاه منتظرقائم حدود ۳۰ لیتر بر ثانیه است. این چاه‌های آب مشکل کمبود آب فردیس را حل نمی‌کنند مگر اینکه معضل به صورت موقت رفع شود.

۷۴۱۳/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.