علی جودکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای مابقی دانش آموزان علاوه بر استفاده از شبکه های تلویزیونی که فراگیر است، از طریق توزیع درسنامه و محتوی آموشی (از طریق CD)  آموزش غیر حضوری و پوشش حداکثری ارایه می شود.
وی اظهار داشت:با شیوع بیماری کرونا  همزمان با سراسر کشور "کارگروهای رصد و پایش برنامه های آموزشی و پرورشی" در سطح استان فعال شد تا به طور مداوم فرایند آموزش غیرحضوری دانش آموزان و فعالیتهای مدارس کنترل شود.

وی با بیان اینکه کارگروه های رصد و پایش فعالیتها، علاوه بر هدایت دانش آموزان به بهره برداری از شبکه تلویزیونیِ آموزش و شبکه چهارم سیما که تقریبا تمامی نقاط استان را پوشش می دهند با استفاده از ظرفیت گروه های آموزشی نسبت به تولید محتوی آموزشی و پرورشی اعم از درسنامه و صدا و تصویر اقدام شده است، افزود: وزارت آموزش و پرورش به طور یکپارچه آموزش مجازی در شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) را در سطح مدرسه، مدیران، معلمان، والدین و دانش آموزان را در دستور کار خود قرار داده است.
جودکی عنوان کرد: در این شبکه ساختار آموزش مجازی در هر مدرسه تابع ساختار، برنامه کلاسی، نیروی انسانی و مقررات مدرسه حقیقی در سالتحصیلی ۹۹_۹۸ است که قبلا در سامانه سناد وزارت متبوع ایجاد شده است. 
وی یادآور شد: از تعدادچهار هزار و ۲۰۷ مدرسه استان، تا کنون بیش ازسه هزار مدرسه به سامانه سناد مراجعه کرده و پیام رسان خود را انتخاب کرده اند که مابقی مدارس نیز به تدریج به این شبکه متصل خواهند شد.
جودکی گفت: برابر سیاستهای ابلاغی وزارت متبوع رسانه هایی که در حال حاضر توسط مدارس و معلمان مورد استفاده قرار می گیرند رسانه مکمل محسوب می شوند که پس از بازگشایی مدارس به صورت مجازی در بستر "شاد" و اطمینان از پوشش همگانی آن، مدیران مدارس می توانند سایر رسانه های مجازی را کنار بگذارند.
وی تاکید کرد: بازگشایی مجدد مدارس منوط به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام مقام عالی وزارت است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.