عباس سعیدی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه آموزش دانش آموزان در فضای مجازی انجام شده است و یکی از تازه ترین اقدامات در این روزهای کرونایی، استفاده از طرح شاد، یا شبکه اجتماعی دانش آموزان است.

وی افزود: شبکه اجتماعی دانش آموزان، برای ارتباط آموزشی معلمان با دانش‌آموزان راه اندازی شده است و از یکشنبه آینده در مدارس استان آغاز می شود.  

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، پنج پیام رسان داخلی به کمک آموزش آمده اند تا زیرساخت های فضای آموزشی تقویت شود، انتخاب یکی از پیام رسان ها، اختیاری است و مدیران باید نسبت به این آموزش ها، به خانواده ها اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

سعیدی افزود: با انتخاب یکی از پیام رسان های داخلی، اطلاعات دانش آموزان در هر مدرسه، از سامانه سناد به صورت خودکار، به پیام رسانی که مدیر مدرسه انتخاب کرده، منتقل می شود.

وی تصریح کرد: در این طرح، دانش آموزان به صورت مجازی، در کلاس حاضر شده، حضور و غیاب می شوند و احراز هویت آنان با کد ملی انجام می شود که کلاس کاملا رسمی است و نحوه اجرای آن، کنترل و بررسی می شود.  

سعیدی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست، مدیر مدرسه باید پیگیری های لازم برای انتقال اطلاعات سامانه سناد و کلاس بندی ها را انجام داده و نسبت به راستی آزمایی شماره همراه معلمان اقدام کند.  

وی افزود: زمان هر زنگ، در دوره ابتدایی ۲۰ دقیقه است و در دوره متوسطه یک ساعت تعیین شده است.  

مدیرکل آموزش و پروش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اینترنت معلمان و دانش آموزان در طرح شاد، رایگان است.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم مشغول به تحصیل هستند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.