معاون مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و مدیر آموزش و پرورش چابهار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای نخستین بار به منظور رفع نواقص آموزش‌های ارائه شده بصورت مجازی توسط معلمان در شرایط حساس کنونی، طرحی به اجرا در آمده که براساس آن دانش آموزان چابهاری به معلمان خود نمره می دهند.

همایون امیری افزود: عدم حضور دانش آموزان در مدارس بخاطر  پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در سطح کشور و از سوی دیگر ضرورت تداوم آموزش لازم به دانش آموزان با شیوه های جایگزین از طریق آموزش از راه دور نظیر آموزش تلویزیونی و سامانه های مجازی مختلف در حال انجام است و با کمک معاونان نسبت به رصد نحوه فعالیت آموزگاران و دبیران آموزشی در تمام مدارس دولتی، غیردولتی و آموزشگاه های علمی آزاد و زبان توسط دانش آموزان و یا والدین آنان انجام می شود.

وی افزود: مدیران و معاونان فرم پرسشنامه تحت وب تدوین شده را به منظور گزارش گیری دقیق از نحوه ی فعالیت دبیران و میزان رضایت مندی دانش آموزان با حساسیت و نظارت دقیق برابر توضیحات تکمیل می کنند و تمام مدیران مدارس شهرستان چابهار روزانه در هر مدرسه حداقل وضعیت آموزشی  ۱۰ دانش آموز را از طریق برقراری تماس رصد و بازخورد آن را در حین مکالمه به صورت جداگانه ثبت می کنند.

وی ادامه داد: مشخص کردن نوع مدرسه (دولتی یا غیردولتی ) توسط مدیران مدارس جهت رصد نحوه فعالیت آموزشی روزانه حداقل ۱۰ دانش آموز، برقراری تماس تلفنی با دانش آموز، ولی  یا نزدیکان دانش آموز، ثبت اطلاعات خواسته شده  در فرم پرسشنامه براساس تماس تلفنی برقرارشده و تکمیل در حین مکالمه توسط مدیران مدارس، مسوولیت حسن انجام و یا عدم انجام موارد خواسته شده برعهده ی شخص مدیران از جمله اقدامات روزانه آموزش مجازی است.

مدیرآموزش و پرورش چابهار تصریح کرد: دانش آموزان چابهاری به تدریس مجازی معلمان و نحوه برگزاری کلاس های تلویزیونی و مجازی در حین فرایند آموزش، به معلمان ساعی خودشان و کیفیت کلاس ها می توانند نمره کیفی بدهند.

امیری گفت: نظرات دانش آموزان و والدین گرامی در مورد تدریس مجازی برنامه ریزی شده توسط وزارت آموزش و پرورش، برنامه های مجازی مختص اداره کل آموزش وپرورش استان و شهرستان و تدریس مجازی  همکاران فرهنگی در حال حاضر خوب بوده است.

وی با بیان اینکه اخذ نظرات و نظارت بر کلاس های مجازی با هدف رفع کاستی ها و تقویت نقاط قوت تا زمان برگشت به وضعیت عادی فعالیت مدارس ، روزانه ادامه خواهد یافت‌، خاطرنشان کرد: ان شاء الله برآنیم تا برای دانش آموزان مناطق خیلی محروم که فاقد بستر اینترنت هستند و یا حتی در منزل تلویزیون و در معدود نقاط تک خانواری که برق ندارند، با تلاش جهادی همکاران عزیزمان و افزایش طول زمان سال تحصیلی عقب ماندگی دروس  آن فرزندان عزیزمان را نیز حتما جبران کنیم.

وی گفت: آموزش در چابهار تعطیل نبوده و نیست و با وجود تعطیلی مدارس ، به همت آموزش و پرورش و دبیران سخت کوش چابهاری آغاز فرایند تعاملی تدریس تخصصی بصورت وب کنفرانس در شهرستان چابهار آغاز شده و در این شیوه ی تدریس ، دبیران مربوطه  از محل مدرسه به صورت زنده( وب کنفرانس ) با دانش آموزان در منزل بر بستر رایانه تبلت موبایل ارتباط برقرار و کلاس های درس را برگزار می کنند.

مدیرآموزش و پرورش چابهار ادامه داد: این شیوه جدید بصورت ابتکاری در شهرستان چابهار عملیاتی شده است و سومین روش پس از آموزش کیفی سامانه ی ارتقاءِ علمی آنلاین راه دور دانش آموزان و آموزش از طریق کلاس های تلویزیونی برای دانش آموزان محسوب می شود.

امیری بیان کرد: برای دانش آموزان شهرستان چابهار  زمان بندی برنامه آموزش کتب درسی دانش آموزان دوره دوم متوسطه نظری از طریق شبکه آموزش سیما اجرایی شده و برای جبران بخشی از عقب ماندگی های درسی دانش آموزان و استمرار روند آموزش دروس شاخه نظری، طی جلساتی که با مدیران شبکه آموزش سیما برگزار شده و آموزش دروس پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم از طریق این شبکه بصورت زنده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس آموزش مجازی رایگان نیز جایگزین آموزش حضوری در مدارس شهرستان چابهار شده، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی های مکرر مدارس، فعالیت مدارس پس از تعطیلی ها به جهت جلوگیری از عقب افتادگی دانش آموزان در برنامه ی زمانبندی شده ی تحصیل تصمیم بر آن شده تا تمام دانش آموزان مقطع متوسطه ی اول و دوم شهرستان چابهار در منزل بصورت رایگان از طریق سامانه ی Sch۱۲۵.ir همانند حضور در کلاس درس غیر حضوری آموزش ببینند.

وی گفت: کافیست دانش آموزان در دوره ی متوسطه ی اول و دوم با شناسه و رمز  مخصوص خود که قبلاً  از طریق مدیران مدارس در اختیارشان قرار داده شده است با ورود به سامانه، همانند کلاس های حضوری از تدریس مجازی رایگان توسط بهترین مدرسان ملی بهرمند شوند.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد اینترنت استفاده شده در این سامانه رایگان و تدریس در این سامانه بصورت قابلیت تدریس آنلاین و آفلاین و  اتصال به سامانه از طریق انواع  رایانه، موبایل و تبلت امکان پذیر است.

تمهیدات آموزش مجازی و هوشمندسازی مدارس در بندر چابهار

نماینده موسس مجتمع مدارس وابسته به اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: آموزش مجازی و هوشمندسازی مدارس به منظور کاهش فاصله تحصیلی دانش آموزان و جلوگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ اجرایی شده است.

سیامک یگانه گفت: این اقدام در راستای کاهش فاصله تحصیلی دانش آموزان به دنبال مخاطرات و شیوع ویروس کرونا، در پایه های مقاطع مختلف تحصیلی اجرا شده و در همین راستا مقدمات ایجاد مدارس و کلاسهای مجازی فراهم و اجرایی و مقرر شده معلمین مدارس از طریق نرم افزار مجازی در نظر گرفته شده توسط والدین نسبت به ثبت نام دانش آموزان و برگزاری کلاسها اقدام کنند.

وی ادامه داد: مجتمع مدارس وابسته به بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در راستای مسئولیت های اجتماعی و ارتقاء سطح آموزشی شهرستان احداث و با تعداد قریب به هزار و۴۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف دخترانه و پسرانه با مدرن ترین تجهیزات کمک آموزشی فعالیت می کند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۷۱ نفر افزایش یافته است.

دکتر محمد هاشمی شهری روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۵۱ نفر به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ۱۵ نفر دانشگاه علوم پزشکی زابل اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه شمار مبتلایان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز همان پنج نفر قبلی است،‌گفت: تاکنون هفت نفر براثر ابتلا به کرونا در سراسر سیستان و بلوچستان جان خودرا از دست داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس آمار ۲ روز گذشته ۱۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا از بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان مرخص شده‌اند.

وی بر رعایت بهداشت فردی و پرهیز افراد از حضور در اماکن شلوغ و ماندن در منزل تاکید کرد.

استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستانهای شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستانهای مرکزی زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، تفتان و میرجاوه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.