علی متقیان روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا کنون ۶۰ ساعت، برنامه مربوط به توانبخشی و ۷۰ ساعت برنامه مشاوره، برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در فضای مجازی بارگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ‌سامانه آموزش مجازی برای آموزش دانش آموزان راه اندازی شده است و خانواده ها می توانند محتوای تولید و بارگذاری شده را دریافت کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: در روزهای تعطیلی مدارس، بسته های آموزشی که توسط همکاران تهیه شده، به والدین تحویل داده می شود.

وی افزود: با شیوع کرونا، مرکز مشکلات ویژه یادگیری، برای برنامه های آموزشی و توانبخشی اقدام کرده است و این مرکز، با تماس تلفنی با والدین و نیز ایجاد کانال در فضای مجازی برنامه های آموزشی دانش آموزان را تداوم داده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی اظهار داشت: با تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نیست، معلمان در فضای مجازی و با استفاده از پیام رسان ها، نسبت به تولید محتوا و آموزش اقدام می کنند.

وی افزود: سایت اختلالات یادگیری هم در فضای مجازی، برای والدین قابل دسترسی است و خانواده ها می توانند با کد ملی دانش آموز، خدمات آموزشی دانش آموزان را دریافت کنند.

متقیان اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا، تمام مدارس این حوزه گندزدایی و ضدعفونی شده است و البته این روند همچنان ادامه دارد زیرا علیرغم تعطیلی دانش آموزان،  برخی از خانواده ها برای دریافت تکالیف درسی فرزندان در مدرسه حضور می یابند به همین لحاظ، کار ضدعفونی مداوم انجام می شود تا سلامت افراد، تهدید نشود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: بعضا تکالیف درسی دانش آموزان با نیازهای ویژه با استفاده از ظرفیت سرویس مدارس، ارسال می شود، به همین دلیل، هزینه سرویس ماه اسفند، به طور کامل پرداخت می شود.

اکنون هزار و ۳۸۷ دانش آموز استثنایی، هزار و ۱۸۷ دانش آموز با مشکلات ویژه یادگیری و ۴۲۰ دانش آموز تلفیقی  در خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.