رییس شبکه بهداشت و درمان حاجی‌آباد روز پنج‌شنبه افزود: ۲ سوپر مارکت به دلیل رعایت نکردن به الزام های بهداشتی و ۲ آرایشگاه زنانه نیز به دلیل پرخطر بودن و فعالیت بر خلاف این دستورالعمل پلمب شدند.

حسین اقتدار بختیاری ادامه داد: از طرفی این اقدام در راستای کنترل نحوه فعالیت اصناف مختلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شد.

وی بیان داشت: صنوف مختلف بر اساس میزان خطر انتشار ویروس کرونا در زمان فعالیت آنها به دو گروه کم خطر و پر خطر دسته بندی می‌شوند که متصدیان صنوف کم خطر می‌توانند پس از دریافت کد رهگیری از سامانه سلامت وزارت بهداشت با رعایت الزامات بهداشتی و در ساعات خاصی از روز فعال باشند.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس ۲۰اسفندماه امسال با صدور دستور قضایی از رییس پلیس اماکن عمومی و رئیس اتحادیه صنف آرایشگران این شهرستان خواست به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به سرعت نسبت به پلمب آرایشگاه‌های مختلف اقدام و نتیجه را اعلام کنند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی از یکم فروردین در هرمزگان آغاز شده که به گفته معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان، ۲۰۰ واحد صنفی متخلف استان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده و پلمب شدند.

در راستای این طرح در این مدت هم‌چنین ماموران پلیس امنیت عمومی استان تعداد ۳۵۶ باب سوییت و منزل مبله شبانه غیرمجاز را پلمب کردند.

مدیر مرکز بهداشت بندرعباس نیز در گزارشی در هفته اول فروردین اعلام کرد: از چهارم اسفند در راستای کنترل بیماری کرونا، تعداد موارد بازدید شده از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و آشامیدنی بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ مورد بوده و تعداد موارد پلمب مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن بین راهی نیز ۵۶ مورد بوده است.

به گفته یحیی میرزاده، از ابتدای شیوع این ویروس در کشور، ۳۸ نانوایی در شهرستان بندرعباس به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب و در این مدت افزون بر ۱۰ تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاقد مشخصات در بازرسی‌ها کشف و بعد از توقیف نسبت به معدوم سازی آن‌ها اقدام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.