«جهانبخش حیدری» روز سه‌شنبه در هفدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت ویروس کرونا شهرستان اسلام آبادغرب با موضوع گام دوم فاصله گذاری اجتماعی در سرسرای  جلسات شهدای مرصاد فرمانداری با تشکر از کادر درمانی و تمامی کسانی که در گام اول اجرای طرح همراهی و همکاری خود را نشان دادند، افزود: طرح فاصله‌گذاری هوشمند ادامه بخش اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه همزمان با شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور اجرا شده است.

او گفت: در این مرحله، صرفا مشاغل « غیر پرریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که از تاریخ ۲۳ فروردین ماه در استان‌ های کشور فعالیت مجوز دریافت کرده اند، باید فعال شوند.

فرماندار اسلام آبادغرب در ادامه گفت: تایید تعهدنامه به‌ صورت الکترونیکی مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سامانه سلامت خواهد بود و تمامی ادارات و ارگان‌ها و اصناف ضمن مراجعه به سامانه http://salamat.gov.ir با دریافت کد رهگیری نسبت به نصب آن در واحد صنفی یا اداره اقدام نمایند.

حیدری اظهارداشت: داشتن این کد رهگیری برای تمامی اصناف و ادارات و ارگان‌ها الزامی است و کسانی که این کد رهگیری را اخذ نکند از فعالیت اصناف جلوگیری و ادارات مربوطه تذکر دریافت خواهند کرد.

وی زمان ثبت نام برای کد سلامت بهداشتی را تا روز جمعه ۲۹ فروردین ماه اعلام کرد وگفت: از روز شنبه بازرسان نسبت به بازرسی اقدام خواهند کرد و اصناف و اداراتی که این کد را اخذ نکرده باشند هم از فعالیت اصناف ممانعت به عمل می آید و هم به ادارات تذکر جدی داده خواهد شد.

حیدری در پایان خواستار همراهی و همکاری همه مردم شهرستان در راستای اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی شد.

در ابتدای این جلسه دکتر نادری رییسه شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب نیز با بیان اینکه در مرحله اول غربالگری ۱۰۰درصد این طرح انجام گرفته است، گفت: گام دوم غربالگری از ۱۷اسفند شروع شده و از مردم خواست به تماسهای مراکز درمانی (۴۰۳۰)پاسخ دهند تا بتوانیم مرحله دوم طرح غربالگری را با موفقیت به انجام برسانیم.

اسلام‌آبادغرب با  ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۶۸۳ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.