امید ذاکری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: حفظ نعمت‌ها از مهم‌ترین مسائل حیاتی جامعه است و انسان باید از تخریب و هدر دادن دارایی‌ها دست بردارد و برای آینده خود و همنوعانش، به ترمیم، تکمیل و حفظ نعمت‌ها بپردازد.

وی افزود: جنگل‌ها نقش فزاینده‌ای در حفاظت آب و خاک، منابع آبی، پوشش گیاهی، تنوع زیستی، وتقویت سفره‌های زیرزمینی و … دارند.

ذاکری اظهار کرد: منابع طبیعی یک نعمت خدادادی است که باید بهداشت جنگل را انجام دهیم وازآن مواظبت کنیم. هر فرد به لحاظ وظیفه اسلامی و انسانی، مسئولیت دارد که به منظور تقلیل آلودگی محیط، به خویشتن و جامعه کمک نماید تا از این طریق بتوانیم به اهداف اسلامی و انسانی خویش دست یابیم و جامعه‌ای سالم و با نشاط داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به شرایط بوجود آمده در کشور در خصوص شیوع بیماری کرونا گفت: حفاظت و مراقبت از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی با رعایت و حفظ نکات بهداشتی و مراقبتی، توسط نیروهای پرتلاش یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌ها به صورت مداوم و مستمر انجام می‌شود.

ذاکری افزود: حفاظت از اراضی ملی مهمترین وظیفه منابع طبیعی است که این هدف مهم با توجه به شیوع بیماری هم تعطیلی ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اشاره کرد: این اداره کل مطابق با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و به دستور استاندار هرمزگان، طی نامه‌ای به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها، تا پایان ۱۵ فروردین از ورود مسافران، گردشگران و مردم طبیعت دوست به پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌ها، جلوگیری کرد و ما در عمل دیدیم که مردم هم همکاری بسیاری خوبی داشتند که جا دارد از مردم فهیم استان نیز تقدیر و تشکر داشته باشیم.

ذاکری در پایان تاکید کرد: گشت‌های یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌ها به صورت شبانه روزی در تمامی نقاط استان در حال گشت زنی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی می‌باشند و سامانه تلفنی ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص آتش سوزی‌ها، تصرفات و … است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1409836
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.