مسوول گروه جهادی حیدریون روز دوشنبه گفت: به منظورهماهنگی برنامه های مبارزه متمرکز با شیوع بیماری کرونا، ویدئو کنفرانسی از سوی وزارتخانه برگزار شد که این گروه در پایگاه بسیج شهدای سازمان جهادکشاورزی هرمزگان آمادگی خود  را اعلام کردند.

مراد بارانی اظهار کرد: همچنین در همین راستا رزمایش بیولوژیکی و زیست محیطی مقابله با ویروس کرونا در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان انجام شد.

وی بیان داشت: عملیات ضدعفونی با همکاری ادارات و شرکت های تابعه برای ایمن سازی محیط اداری و حفظ سلامت کارکنان این سازمان و با رمز یا علی اکبر امام حسین(ع) صورت گرفت.

مسوول گروه جهادی حیدریون پایگاه بسیج شهدای جهادکشاورزی هرمزگان خاطر نشان کرد: کنترل ورودی مراجعه کنندگان به سازمان و تب سنجی کارکنان، ارائه خدمات اداری از طریق میزخدمت، مسدود کردن محل تردد وسایل نقلیه و حضور افراد غیر ضرور، توزیع ژل ضدعفونی، دستکش و ماسک به همکاران و مراجعان و گندزدایی ساختمان اداری از فعالیت های این رزمایش است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.