محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اذعان به اینکه، با راه اندازی این واحد تولید ماسک، امیدوارم که دیگر کمبود اقلام بهداشتی و شوینده‌ها در سیریک نداشته باشیم اظهار کرد: هر چند که قبلاً هم کمبودی از نظر اقلام بهداشتی و شوینده‌ها بجز ماسک در سیریک نداشتیم.

کریمی عنوان کرد: در چند روز گذشته حدود ۴ هزار ماسک، بالغ بر یک هزار کارتن از انواع مایع‌های ضدعفونی کننده، ژل دست و دستکش توسط بخش خصوصی و واحدهای صنفی توزیع شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت سیریک بیان کرد: بر همین اساس خیرین لنج دار و بازاریان به کمک بهداشت و درمان شهرستان سیریک آمدند و همچنین چندین کارتن از اقلام بهداشتی و شوینده به بخش بهداشت و درمان و بیمارستان امام سجاد علیه السلام شهرستان سیریک تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: باتوجه به این‌که واحدهای تولیدی بسیاری در سطح شهرستان برای تولید ماسک اعلام آمادگی کردند اما باکمبود پارچه و مواد اولیه مواجه شدیم که ان‌شاءالله با هماهنگی فرماندار سیریک و پیگیرهایی که به صورت متمرکز در حال انجام است امیدوارم که تعداد واحدهای تولیدی ماسک در سیریک بیشتر باشد و نیاز این اقلام در شهرستان تأمین خواهد شد.

مدیر بازار ملوانی میشی بیان کرد: حضور و همت بازاریان در تمام برهه‌های حساس اجتماعی، سیاسی، اقتصادی بر کسی پوشیده نیست لذا با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از بازاریان که معمولاً اکثر آنها مستأجر بودند، به مشکل برخوردند و به لحاظ گردش مالی این مستأجران با رکود و چک‌های متعدد در تنگنای سختی قرار گرفتند.

کریم حاجی زاده گفت: با توجه به شرایط ناشی از بحران بیماری کرونا خیرین و صاحبان مغازها به صورت خودجوش اقدام به راه‌اندازی پویشی اجتماعی به منظور حمایت از مغازه دارانی که مستأجر هستند کردند.

حاجی زاده اضافه کرد: از آنجا که بیش از ۶۰ درصد مغازها در بازار ملوانی میشی در سیریک مستأجر هستند، پس باید شرایط مستأجران را بیشتر از باقی مردم درک کرد، زیرا در این زمان آنها بیشتر ضرر خواهند کرد و به همین دلیل بود که با مالک مغازها آنها تماس گرفته و رضایت مالکان را برای تخفیف در اجاره جلب کردم.

حاجی زاده افزود: با توجه به دستور العمل ستاد مرکزی مبارزه با شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان، قرار بر این شد که تردد غیر بومیان با محدودیت بیشتری انجام شود و از آنجایکه که بازار ملوانی میشی یکی از مکان‌های تجاری گردشگر پذیر بود، به همین منظور بجز مغازه‌های که اقلام اساسی و مایحتاج مردم تأمین می‌کنند، دیگر مغازها خود جوش اقدام به تعطیلی کردند.

در همین خصوص یکی از خیرین که صاحب ۱۲ باب مغازه است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر این بازار است که شرایط ماندن در خانه به مردم جامعه ایجاد می‌کند، پس ما هم در انجام این کار به مستأجران واحدهای تجاری که به مراتب سخت‌تر از سالهای گذشته با مشکلات و کمبودهای روبرو هستند باید کمک کنیم.

ناصر زره زاده که یکی از خیرین سلامت در شهرستان محسوب می‌شود، و از آنجاییکه که ماه گذشته ساخت نماز خانه بیمارستان امام سجاد علیه السلام شهرستان سیریک تقبل کرده بود تصریح کرد: مستأجران واحدهای صنفی و بازاریان که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده و بسیاری از این مستأجران واحدهای تجاری درآمدی ندارند، وقت آن رسیده که به آنها کمک کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.