«عبدالرضا حاج‌علی بیگی» روز پنجشنبه  در گفت و گو با ایرنا افزود: قرارگاه زیستی مقابله با کرونا در این شهرستان اواخر دی‌ماه آغاز به کار کرد  و تولید ماسک و تهیه ملزومات ضدعفونی در سوم بهمن در خنداب آغاز شد.

وی اظهار داشت: خنداب اولین شهرستان استان مرکزی بود که غربالگری از مبادی ورودی را آغاز و جاده های فرعی به شهرستان برای کنترل مسدود و جاده های اصلی زیر ذره‌بین تیم های بهداشتی قرار گرفت و ورود خودروهای غیر بومی از سایر استان‌ها ممنوع شد.

فرماندار خنداب گفت: غربال‌گری خانه به خانه توسط بهورزان در دستور کار بخش بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفت و افراد مشکوک قرنطینه و از آنان نمونه گرفته شده که همگی منفی بوده است

حاج علی بیگی افزود: پیش‌بینی نقاهتگاه، تامین چهار اتاق ایزوله در بیمارستان شهرستان خنداب، تهیه مواد شوینده و ضدعفونی کننده، لغو مراسم، آیین‌ها، نماز جماعت و جمعه و از همه مهمتر کارزار آگاهی بخشی و گفت و گوی صادقانه با مردم  از علت‌های موفقیت در برابر شایع نشدن کرونا در خنداب است.

وی اظهار داشت: اکنون 20 هزار ماسک برش زده آماده دوخت در شهرستان است و روزانه سه هزار ماسک تولید می‌شود.

فرماندار خنداب گفت: سه فرد مبتلا به کرونا که در این شهرستان شناسایی شده بودند که با گذراندن دوران بیماری ترخیص شده و اکنون هیچ بیمار ناشی از این ویروس در این شهرستان وجود ندارد.

شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی است و در این منطقه حدود ۶۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.