سرهنگ سید مرتضی میرآقایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرارگاه جهادی حضرت امام حسین (ع) با توجه به دغدغه عمومی مردم در خصوص کمبود ماسک، اقدام به راه اندازی ۲ کارگاه تولیدی با استفاده از منابع داخلی و تجهیزات سپاه کرده و محصول تولیدی با مدیریت شبکه بهداشت و درمان در میان مردم توزیع خواهد شد.

وی افزود: یکی از این کارگاه ها در محل آماد و پشتیبانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه و دیگری با مشارکت بخش خصوصی در شهر تولید خود را با برش پارچه مناسب آغاز کردند و امیدواریم امروز اولین ماسک های تولیدی آماده توزیع شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار تاکید کرد: در حال حاضر میزان تولید روزانه این دو واحد قابل محاسبه نیست ولی در صورت تامین مواد اولیه، می‌توانند حدود ۲۰ تا ۱۰۰ هزار عدد مساک تولید و روانه بازار کنند البته یکی از مهمترین موانع در این خصوص، کمبود مواد اولیه است.

او یادآور شد: در حال حاضر هشت تا ۱۰ نفر در این کارگاه ها مشغول به فعالیت هستند که با توجه به نیاز جدی مردم به ماسک، ظرفیت افزایش نفرات و دستگاه های مورد نظر دور از انتظار نیست.

سرهنگ میراقایی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز به کار تولید ماسک، سفارش های متعددی از شهرهای همجوار و تهران برای ارسال تولیدی ها به سپاه بیجار اعلام شده است، گفت: انتظار زیادی از وزارت بهداشت نداریم که در خصوص توزیع عادلانه ماسک، مایع ضد عفونی و دستکش در شهرستان ها ورود کند.

وی اضافه کرد: ماسک های بهداشتی تولیدی این قرارگاه، دارای لایه ضد پُرز و قابل شستشو است و توزیع این ماسک ها با توجه به نیاز شهرستان و یا سایر شهرهای درگیر بیماری ویروسی کرونا در استان کردستان، به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار با بیان اینکه کیفیت و بهداشتی بودن این ماسک ها مورد تایید شبکه بهداشت و درمان شهرستان است، یادآور شد: تمام تلاش ها برای کاهش تقاضای مردم و ایجاد آرامش در جامعه است.

سرهنگ میرآقایی با تاکید دوباره بر اینکه ایجاد بار روانی مثبت و آرامش مردم دغدغه همه مسوولان است، اظهار داشت: کارگاه های تولیدی در محیط کاری کاملا بهداشتی و نوع ماسک تولیدی آن با استفاده از مواد بهداشتی مرغوب و دارای کیفیت بالایی است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

تاکنون نتیجه آزمایش نهایی ۳۴ بیمار به ویروس کرونا در استان کردستان مثبت و قطعی شده‌ که شهرستان سقز با ۱۵ بیمار، بالاترین آمار را دارد.

از ۱۷۶ مورد نمونه آزمایش انجام گرفته از افراد مشکوک در استان نتیجه آزمایش ۳۴ نفر مثبت و ۶۸ نفر نیز منفی اعلام شده و جواب آزمایش ۷۴ نفر نیز هنوز اعلام نشده است.

تا روز پنجشنبه گذشته (دیروز) ۲۳۳ نفر مشکوک به ویروس کرونا به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در استان مراجعه کرد، ولی در مجموع ۱۵ نفر در سقز، هشت نفر در بانه، چهار نفر در سنندج، یک نفر در کامیاران، سه نفر در قروه، یک نفر در مریوان، یک نفر در دیواندره و یک نفر هم در بیجار به کرونا مبتلا و بستری هستند و ۱۵ نفر از بیماران مشکوک به کرونا نیز پس از بهبودی کامل از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند.

۱۱ بیمار مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان‌ها بستری بوده و فوت کردند که تنها نتیجه آزمایش یک نفر شأن مثبت بوده است.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور تا ظهر پنجشنبه اضافه کرد: از روز گذشته تاکنون ۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید ۱۹ تا ظهر امروز به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مجموع فوتی‌ها تا امروز به ۱۰۷ نفر رسیده همچنین ۷۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۳۲۷۷ نمونه آزمایشگاهی اخذ شده است.

جهانپور ادامه داد: تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید امروز به ۲۵ مورد رسید و تا هفته آینده بر اساس نیاز به ۴۰ آزمایشگاه خواهیم رسید.
 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: افراد باید در خانه‌ها و شهرهای خود بمانند، زیرا می‌توانیم تاثیر مثبت این کار را تا هفته آینده در روند کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.