سعید ناجی روز جمعه درنشست شورای اطلاع رسانی هرمزگان افزود: خبرها در شرایط بحرانی به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی توسط سودجویان باید کامل و به موقع از سوی رسانه ها منتشر شود که این امر نیازمند مشارکت مسوولان و اصحاب رسانه است.
وی بیان داشت: هماهنگی بین مسوولان و رسانه ها یک ارتباط دوسویه است که باید از هر دو طرف مورد توجه و تقویت قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: دربحران کرونا در استان به دلیل هشدارهای علوم پزشکی از برگزاری مستمر نشست خبری برای رسانه ها معذور هستیم.
وی افزود: رسانه ها می توانند اطلاعات مورد نیاز را از مرجع تخصصی این بیماری یعنی علوم پزشکی دریافت کرده و از ارتباط های چهره به چهره در این شرایط جلوگیری کنند.
ناجی خاطرنشان کرد: البته علاوه بر اطلاعات تخصصی در خصوص بیماری کرونا باید تصمیم ها و اقدام های ستاد استانی هرمزگان مدیریت این بیماری نیز در جامعه منعکس شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند.
معاون استاندار هرمزگان گفت: اگر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از هموطنان می خواهد به این استان سفر نکنند، باید این خبر در رسانه های  سراسری و ملی منتشر شود تا همه ی از آن مطلع شوند.
 ناجی ادامه داد: همچنین سایر مصوباتی که در این ستاد تصویب می شود باید باتوجه به جامعه هدف، برد رسانه ای داشته باشند.
وی آگاهی بخشی به مردم در شرایط بحرانی یکی از وظایف مهم رسانه ها دانست و عنوان کرد: چنانچه مردم شرایط را درک و به هشدارها توجه کنند می توان از بروز بسیاری حوادث ناگوار درجامعه جلوگیری کند.
طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکنون ۱۷ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند.
کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.
این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.
سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.