به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، علی مصطفوی بعد از ظهر پنجشنبه در دومین جلسه کمیته بیماران خاص افزود: کرونا هراسی باعث ایجاد تشویش، استرس و اضطراب در بین مردم می‌شود، وحشت از این بیماری از خود بیماری کشنده‌تر است.

وی به حوادث اخیر و بیماری و ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در کشور ما بواسطه فضای مجازی کرونا هراسی شایع شده که این امر تا حدی خوب و باعث پیشگیری، رعایت مسائل بهداشتی و جدی گرفتن این امر می‌شود ولی کرونا هراسی باعث ایجاد تشویش، استرس و اضطراب در بین مردم می‌شود که وحشت از این بیماری از خود بیماری کشنده‌تر است.

مصطفوی با بیان اینکه فقط دانشگاه علوم پزشکی صلاحیت اعلام نظر در مورد بیماری کرونا را دارد، اظهار داشت: مردم باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی و رسانه ملی اخبار صحیح را دریافت کنند و به برخی شایعات و اخبار نادرست در این رابطه اعتماد نکنند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: در برابر این کرونا هراسی که در جامعه ایجاد شده و همین می‌تواند باعث نگرانی‌های بیشتر و ناامنی شود، ضروری است دانشگاه علوم پزشکی مراکزی را برای مشاوره روانی در خصوص کرونا و ترس و استرس ناشی از این ویروس در نظر بگیرد.

مصطفوی در ادامه با تاکید بر اینکه دستورالعملی که در خصوص بیماران خاص وجود دارد باید بیش از پیش جدی گرفته شود و این بیماران سعی کنند بیش از دیگران موارد بهداشتی را رعایت و از تردد در اماکن عمومی به شدت جلوگیری کنند.

در ادامه این جلسه در خصوص تدابیر لازم برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیر (آنفولانزا و کرونا) به بیماران خاص بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.