دکتر مهدی شادنوش پنجشنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به فعالیت قرارگاه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و همکاری سردار عبدالله پور فرمانده سپاه استان با این قرارگاه اظهار داشت: فرمانده سپاه قدس همه امکانات و ظرفیت های خود به میدان آورده است.

وی اظهار داشت: قرار است نیروهای سپاه و توانمندی های آنان در کنار نیروهای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دو حوزه درمان و نیز بهداشتی اقدام نمایند از جمله آنها یکی از برنامه هایی که از امروز آغاز شدد، ایجاد محله های اقامت سلامت است.

وی در این رابطه توضیح داد : براین اساس آن دسته از بیماران دارای شرایط حاد در بیمارستان ها بستری می شوند که باید خدمات پزشکی ویژه ای به آنها ارائه شود اماتعدادی از بیماران که دوره بیماری را طی کرده یا در دوران نقاهت هستند و یا بستری شدند و شرایط بهتری دارند در محلهای اقامت سلامت نگهداری می شوند.

 وی عنوان کرد : در این راستا  با کمک سپاه قدس استان دو مجموعه بزرگ هتل المپیک و استراحتگاه سپاه با امکانات لازم در رشت فعال کردیم.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در ستاد مقابله با کرونا در گیلان با بیان اینکه باید از بار بیمارستان های بکاهیم، خاطر نشان کرد: با این حجم ورودی بیمار به بیمارستان و انتظاراتی که باید پاسخ داده شود، کار بسیار سنگین است و نگران خسته شدن نیروی تخصصی در حوزه پزشکی و پرستاری هستیم.

وی خاطر نشان کرد : اگر به کادردرمانی بیش از حد توان فشار وارد شود، امکان ادامه خدمت و یا خدمت مناسب از آنان سلب می شود، چون همه استان ها درگیر این ویروس است و ما نمی توانیم از استان های دیگر کمک بخواهیم.

دکتر شادنوش با بیان اینکه هم اکنون از همه توان استان در حوزه تخصصی و درمانی بهره گرفته ایم ،بیان داشت:  حتی نیروهای رشته های پرستاری در ترم های بالا هفت و هشت را دعوت به کار کردیم البته نه حتی به صورت داوطلبانه بلکه جبران زحمات آنها خواهد شد اما میزان نیاز به کار خیلی بیشتر از این است.

وی خاطر نشان کرد: پیشگیری، آموزش ، ضدعفونی محلات، معابر عمومی و غیره هم بخشی دیگر از طرح قرارگاه مشترک است که این کار به صورت خوشه ای در گیلان اجرا می شود.

دکتر شادنوش در ادامه با اشاره به اینکه پیش از این پیش بینی شده بود که در هفته جاری و هفته بعد شرایط ما سخت ترخواهد بود ، گفت : در این راستا برنامه ریزی های خوبی شد که با بسیج همه امکانات کشور، خدمات بهتری ارائه دهیم.

وی افزود: قرار بود تا نیروهای سپاه کشور و بسیج در کنار نیروهای تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی بتوانند روشی پیش گیرند که در دنیا نوپدید است، خلاصله اینکه به جای اینکه ما بنشینم تا ویروس سراغ ما بیاید ما به صورت فعال به او حمله کنیم و بتوانیم شرایط ویروس را برای شیوع ، سخت کنیم.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا دشمنی است که امکان هیچ گونه مذاکره و صلحی با او وجود ندارد، اظهار داشت: تصور اینکه فکر کنیم گروه یا جنس خاصی را در بر می گیرد و بقیه در امان هستند غلط است، در این جنگ یا باویروس مقابله کرده و پیروز خواهیم شد یا او ما را از بین خواهد برد.

نماینده وزارت بهداشت در ستاد مقابله با ویروس کرونا در گیلان بیان داشت: عادت ذهنی ماست که مرگ را همیشه برای همسایه می دانیم، ویروس کرونا واقعا جدی است و کسانی که در معرض آن قرار می گیرد با قدرت تمام آنان را درو می کند.

وی خاطر نشان کرد: ما می خواهیم نگران نشوند و آنان را به آرامش دعوت می کنیم، اما نگه داشتن جو روانی اینک جدیت موضوع را زیر سئوال برده است.

نماینده تام الاختیار وزات بهداشت در مقابله با کرونا در گیلان با بیان اینکه هر گونه تجمع موجب گسترش و انتشار ویروس می شود، اظهار داشت: ما می توانستیم به مردم قول دهیم که تا پایان فروردین ماه اگر همکاری گسترده ای داشته باشند با محدودکردن چرخه این ویروس به نتایج مطلوبی دست یابیم اما اینک با این شرایطی که در بیرون می بینیم، بسیار نگران هستیم.

دکتر شادنوش با اشاره به این مطلب که ما با یک دشمن مسلح مواجه هستیم، اضافه کرد: آنچه که باید اتفاق افتد ماندن مردم در منزل است که باید همه همکاری لازم را در این راستا برای مقابله با این ویروس داشته باشند.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در مقابله با کرونا در گیلان خاطر نشان کرد: تصور کنیم ۲۰ درصد افراد این موضوع را رعایت نکنند همین میزان به طور مستقیم و غیرمستقیم در زندگی ۸۰ درصد مردم جامعه دیگر تاثیرگذارند و می توانند موجب چرخش این ویروس و شیوع و همه گیری آن شوند.

وی با بیان اینکه اکنون امکان قرنطینه نیست، اضافه کرد: اما خواهش ما از مردم این است که برای سلامتی شان این ویروس را جدی بگیرند، فکر نکنند که توطئه و توهم توطئه است، در منزل بمانند تا بتوانیم بیش از پیش بر اوضاع مسلط شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.