رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از روزمرگی به عنوان مهمترین مشکل پیش‌رو نهادهای دولتی یاد کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پنجاه و نهمین جلسه شورای راهبردی حوزه سلامت در گیلان، ضمن تبریک آغاز سال نو میلادی در پنجاه و نهمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از روزمرگی به عنوان مهمترین مشکل پیش رو نهادهای دولتی یاد کرد و گفت: محیط دولتی باید پویا و فارغ از یاس و نا امیدی باشد. شرایط کنونی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز  بی‌تاثیر از شرایط جامعه نیست، اما دانشگاه در این شرایط سخت با برنامه‌ریزی درصدد است تا خود را به نقطه مطلوبی که شایسته آن است، برساند، چرا که ما اعتقاد داریم برای رسیدن به موفقیت، برنامه‌ریزی ضروری و لازم است.

هنوز ثمرات طرح تحول سلامت به خوبی برای مردم ملموس نشده است
شاهرخ یوسف زاده چابک با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از موفقیت‌های بزرگ نظام است، خاطرنشان کرد: هنوز ثمرات طرح تحول سلامت به خوبی برای مردم ملموس نشده و این می‌تواند باعث یاس و نا امیدی در جامعه شود.

وی ادامه داد: هنوز وضعیت بدهی بیمه‌ها به سیستم بهداشت و درمان مشخص نیست و راهکار مناسبی که بتواند دانشگاه های علوم پزشکی را از وضعیت موجود خارج نماید، عملیاتی نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار امیدواری کرد: با تعیین اهدف و انسجام دادن به حرکت‌ها بر اساس یک برنامه مشخص، می توان موجبات ارتقای همه‌جانبه مردم را در حوزه سلامت فراهم کرد. باید بر اساس برنامه و تعیین اولویت‌ها مسیر حرکت را ترسیم کرد.

لازمه ثبات و پایداری در هر بهبودی، تغییر در نیروی انسانی است
 یوسف زاده تاکید کرد: با داشتن یک برنامه مناسب، فرایندها بهبود می یابند و بهبود فرایندها نیز منجر به چابکی در ارایه خدمات می شود اما لازمه ثبات و پایداری این بهبود، تغییر در نیروی انسانی است. تغییر در نگرش ها، روش ها و داشتن برنامه فردی، و بدون این تغییرات هیچ برنامه ای محقق نخواهد شد. بی شک تغییر آدم ها با نصیحت و موعظه امکانپذیر نیست و نیاز به برنامه، هدایت و رهبری دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر رعایت ارزش‌های نهادینه شده در دانشگاه، تصریح کرد: به منظور اطمینان از پایبندی به اخلاق حرفه ای در همه حوزه های تحت پوشش دانشگاه به ویژه در حوزه های آموزش و پژوهش، تشکیل شورای عالی اخلاق پزشکی به عنوان بالاترین شورای دانشگاه، از آغاز سال جاری در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است. یقینا برای مدیریت اخلاق در سازمان ها، باید بتوان ارزش ها را اندازه گیری کرد و بهبود بخشید.

 یوسف زاده یادآور شد: بازنگری در برنامه ها باعث چابکی در ارایه خدمات می شود و پایبندی مسوولین و مدیران به اجرای برنامه راهبردی می تواند سبب استقرار برنامه در سطوح کارشناسی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به راه اندازی کمیته‌های سبک زندگ مردم و کمیته رفاه در دانشگاه از این کمیته‌ها به عنوان بازوان اجرایی طرح مدیریت بیماری های غیر واگیر یاد کرد و خاطرنشان کرد: بهبود سبک زندگی می تواند سبب ایجاد روحیه، نشاط و شادابی در کارکنان شود و این لازمه حرکت یک‌پارچه و منسجم در همه سطوح دانشگاه است. در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای پتانسیل‌های زیادی است و برای دستیابی به موفقیت باید بتواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند. امروز برنامه‌های راهبردی حوزه سلامت در گیلان وارد مرحله عملیاتی شده و در این مسیر، استفاده از تکنیک‌ها و روش‌ها برای تحقق اهداف، تعیین کننده است.

ساماندهی اموال دانشگاه، مدیریت منابع مالی و زیر ساخت‌ها، بهره‌وری منابع مالی و ارایه گزارش تحلیلی مدیریت منابع و مصارف از مهمترین مباحث مطروحه در پنجاه و نهمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.