دکتر مجید درویشی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص بار روانی ویروس کرونا که این روزها بر روی روح و روان مردم اثر منفی گذاشته است، افزود: آرامش روانی جامعه یکی از رکن های اساسی هر جامعه ای است و ما باید اجازه ندهیم این آرامش ما با هر خبری به مخاطره بیافتد.

او با اشاره به انتشار اخبار مختلف از سوی کانال های متعدد در فضای مجازی، گفت: متاسفانه افرادی هستند که به این موضوع دامن می زنند و این فرایند را پیچیده تر و خطرناکتر از آنچه که ماهیت واقعی ویروس است به مردم معرفی می کنند که باید هوشیار و آگاه باشیم.

او همچنین تاکید کرد که باید با اقدامات پیشگیرانه مسیر انتشار ویروس را به شدت فلج کنیم و اطمینان هم دارم که با این اقدامات بهداشتی پیشگیرانه به طور قطع ما به این ویروس غلبه می کنیم.

این متخصص رواشناسی و علوم رفتاری در ادامه با بیان اینکه انتشار خبر ویروس کرونا اثرات مخرب و کشنده تری نسبت به خود ویروس برای مردم دارد، گفت: ما می دانیم که تیم پزشکی کشورمان و کادر پزشکی با استفاده از توانایی ها و قابلیت هایی که دارد به جنگ این ویروس می رود و این ویروس فقط نامش بزرگ است.

درویشی افزود: در دوره های قبل و سالیان متمادی ویروس های دیگری داشتیم و بعد از ۲ ماه این ویروس ها کنترل شده اند  و روند ناراحتی مردم جامعه به حالت عادی برگشته است.

وی اظهار داشت: براساس اظهارنظر پزشکان متخصص حوزه عفونی میزان مرگ و میر این ویروس ۲ درصد است اما قدرت انتشار این ویروس بیش تر از ویروس های دیگر است و به همین خاطر است که ترس، اضطراب و دلهره و نگرانی وجود جامعه کشور را در برگرفته است.

او با بیان اینکه بیش از ۴۰ کشور دنیا اکنون درگیر این ویروس هستند، گفت: این ویروس این ویروس فقط مختص ایران نیست و اطمینان دارم که از این بحران عبور می کنیم و آرامش به جامعه بر می گردد و جای نگرانی نیست.

او از مردم خواست حتما توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و تاکید کرد که این توصیه ها ساده و کم هزینه هستند.

تاکید دیگر این روانشناس شست و شوی مکرر دستها با آب و صابون و محلول های ضدعفونی کننده و عدم حضور در اماکن عمومی و جاهایی غیر ضروری است و اضافه کرد: رعایت این اصول یک روند پیشگیرانه است و مسیر انتشارر ویروس را کند می کند تا بتوانیم بر این ویروس مخرب غلبه کنیم.
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد موارد مثبت بیماری بیماری کرونا در استان تا عصر دیروز (پنجشنبه) ۲ نفر است و حدود ۱۰ تا ۱۵ مورد مشکوک نیز به به منظور مشخص شدن بیماری در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد.

آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ۳۸۸ نفر است که ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.