محمدمهدی شهریاری روز جمعه در نشست استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: همه مسوولان بر اساس برنامه‌ریزی‌های ستاد ملی و وزارت بهداشت عمل کنند و برای دسترسی آسان مردم به اقلام بهداشتی و ضدعفونی نیز از ظرفیت‌های ویژه استانی استفاده شود.

وی با قدردانی از جانفشانی کارکنان بیمارستانی در این برهه حساس اضافه کرد: فروشندگان و کسبه در فروش اقلام پیشگیرانه با وجدان کاری انجام وظیفه کنند و ما نیز باید بیش از پیش در وظایف مان با وجدان باشیم و کوتاهی نکنیم.

وی با اشاره به لزوم اجرای کامل مصوبات سه جلسه قبلی این ستاد بیان کرد: باید برای اجرایی کردن آنها از جمله ضدعفونی‌کردن اماکن آموزشی و تجمعی مردم و نیز تسهیل در دسترسی به اقلام پیشگیرانه سرعت داده شود.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: از مردم انتظار داریم تا اخبار درست را از طریق رسانه‌های رسمی و در استان نیز توسط سخنگوی ستاد پیگیری کنند تا با تلاش همگانی بر این آزمون نیز فائق آییم.

شهریاری با اشاره به لزوم همکاری بیشتر سخنگوی استانی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا با رسانه ها اظهار کرد: در شرایط امروز، انجام رفتارهای منطقی و دوری از رفتارهای هیجانی و بدون پشتوانه علمی می تواند در سرعت بخشی به دستیابی به فضای آرام موثر باشد.

وی از فعالان فضای مجازی خواست تا جامعه را به سمت رعایت هر چه بیشتر موارد بهداشت فردی سوق دهند و از ایجاد تنش روانی در جامعه پرهیز کنند.

وی همچنین بر آمادگی بیش از پیش بیمارستانها برای بستری بیماران تاکید کرد و گفت: امیدواریم موفقیت های یک هفته اخیر در راستای پیشگیری از کرونا در استان، در روزهای آتی نیز با تلاش بیشتر ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۳۸۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان غربی نیز ۳۷ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی ۵۵ ساله نیز روز پنج‌شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.