محمد رضا درگاهی روز پنجشنبه در بازدید از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در شهرستان سیریک افزود: مبارزه با ملخ صحرایی در سطح استان های هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و پبلوچستان و خوزستان انجام شده است.
وی بیان داشت: رفتار این آفت در موج تهاجمی امسال نسبت به سال گذشته کاملا متفاوت است و جابه جایی از نقطه ای به نقطه دیگر و تمایل به تغذیه از مشخصه های بارز این تغییرات است.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: تمامی این موارد و از همه مهم تر جمعیت متراکم آفت ملخ صحرایی در این دوره، شرایط مبارزه را دشوارتر می کند.
درگاهی با بیان اینکه با هماهنگی ها، تدارک امکانات مورد نیاز و برنامه ریزی مناسبی که برای مبارزه با این آفت مهم پیش بینی شده است، گفت: در کنترل آن همانند سال گذشته موفق عمل خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که حاصل دسترنج کشاورزان کشورمان در این مناطق آلوده به آفت در معرض تهدید و خسارت قرار گیرد.
 مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۱هزارهکتار ازمراتع هرمزگان
 رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز در این بازید گفت: سطح مبارزه با آفت ملخ در این استان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار است.
علی باقرزاده همایی افزود: با انجام نشست های هماهنگی با استاندار و همکاری های انجام شده بین بخشی از طریق فرمانداران و سایر بخش های مرتبط ، آفت ملخ صحرایی در استان مدیریت و تحت کنترل می باشد.
 سازمان حفظ نباتات نیز به عنوان دستگاه اصلی و متولی مبارزه با ملخ صحرایی ، در زمینه بسیج امکانات، بودجه و اعزام نیروی کارشناسی با سازمان جهادکشاورزی همکاری داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.