محمدحسین تاجیک روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پس از گزارش خبرگزاری ایرنا مبنی بر هجوم ملخ ها به دشت ورامین، مدیر حفظ نباتات شهرستان به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان حضور پیدا کرده و وضعیت استقرار ملخ ها در مزارع غلات را مورد بررسی قرار دادند.
وی گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این نوع از ملخ ها بومی منطقه و از نوع شاخک بلند است که بیشتر از علف های هرز تغذیه کرده و آسیبی به مزارع غلات وارد نمی کنند.
تاجیک علت افزایش تعداد ملخ ها را وضعیت مناسب جوی و افزایش پوشش گیاهی منطقه اعلام کرد.
وی تصریح کرد: ملخ هایی که به استان های جنوبی کشور حمله کرده اند، از نوع ملخ صحرایی با نام علمی Schistocerca gregaria است که آفت مهمی محسوب شده و آسیب های فراوانی را به مزارع وارد می کنند ولی ملخ هایی که این روزها در مناطق مختلف ورامین مشاهده می شود، از نوع بومی است و هیچ خسارتی را به مزارع غلات وارد نمی کند.
تاجیک گفت: کشاورزان ورامین نباید به هیچ عنوان نگران هجوم ملخ ها باشد چرا که این حشره، با ملخ هایی که به مناطق جنوبی کشور حمله کرده اند کاملا متفاوت می باشد.
وی افزود: با توجه به اجرای طرح مبارزه با پوره سن غلات و سم پاشی مزارع گندم و جو، حتی ملخ هایی که آسیبی به مزارع غلات وارد نمی کنند نیز از بین خواهد رفت و نگرانی بابت هجوم ملخ های مهاجر وجود ندارد.
بیش از 21 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت گندم و جو رفته است.
بارش مناسب باران در روزهای ابتدایی امسال باعث پوشش گیاهی مناسب دشت ورامین شده و این امر تعداد حشرات به ویژه پروانه و ملخ را افزایش داده است.
ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.