استاندار هرمزگان اجرای دقیق مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود:‌ ضدعفونی منظم سطح شهرها برای مقابله با این ویروس جدی گرفته شود.

فریدون همتی روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با فرمانداران شهرستانهای هرمزگان خواستار رعایت دقیق تمامی توصیه‌های بهداشتی و دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری شد.

وی تامین و توزیع اقلام بهداشتی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا را از دیگر موارد مهم و جدی دانست و خواستار توجه ویژه فرمانداران به این موضوع شد.

استاندار هرمزگان همچنین آمادگی کامل و درنظر گرفتن تمامی تمهیدات و امکانات مورد نیاز در بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان‌های استان را مورد تاکید قرار داد.

در حال حاضر در هرمزگان و براساس آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ۱۱ مورد بیمار به ویروس کرونا در هرمزگان مبتلا هستند که از این تعداد تاکنون هشت بیمار مبتلا به کرونا در استان هرمزگان با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اند و ۳ نفر از این بیماران هنوز بستری هستند که یک نفر آنها حال عمومی خوبی دارد و دو نفر دیگر حال عمومی تقریبا خوبی دارند.

به گفته حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در ۲ هفته اخیر ۳۵۶ بیمار با تشخیص اولیه بیماری حاد تنفسی در بیمارستان های این استان بستری شدند که از تعداد ۱۳۴ مورد مشکوک بودند و تست کرونا از آنها گرفته شد.

از این تعداد۱۱ مورد به (کووید ۱۹) مثبت اعلام شد و ۸۵ مورد منفی هستند که بیشترین تعداد مبتلایان با ۴ مورد در جزیره قشم بودند.

در پارسیان ۲ نفر، جزیره کیش ۲ مورد و شهرستان های بندرعباس رودان و جاسک هرکدام یک نفر درگیر این بیماری هستند.

از ۱۱ نفر از مبتلایان، ۴ نفر آنها بومی استان هرمزگان هستند که یا در سفر بوده اند یا از طریق بیماران مسافری که به هرمزگان سفر کرده بودند مبتلا شده اند.

با شیوع ویروس کرونا در کشور، نخستین مورد قطعی و رسمی کرونای مثبت در هرمزگان در شهر قشم اعلام شد که بیمار بانویی ۷۳ساله بود که برای دیدن دختر و داماد خود از قم به قشم سفر کرده بود.

این بیمار بعد از ۶روز و پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد و هم اکنون در منزل تحت قرنطینه است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبت طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.