سعید ناجی شامگاه سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این اقدام طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ومصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است.
وی بیان داشت: همچنین نصب چادر در سواحل و پارک های سراسر استان هرمزگان با پشتیبانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ممنوع است و در موارد ضروری محل مخصوصی پیش بینی شده است.
رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان اظهارداشت: زیرساخت بیمارستان صحرایی در بندرعباس با تلاش این ستاد آماده است و به محض اعلام نیاز برپا می شود.
ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.
دوره نهفتگی نسبت طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، درحال حاضر ۳۵۶ مورد ناشی از بیماری حاد تنفسی از شروع خطر اپیدمی تاکنون در هرمزگان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۴ نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری انجام شده ‌ واز  بستری ها تا کنون ۲۳۱ نفر ترخیص شده‌اند.
از ۱۳۴ نفر مشکوک، نمونه ۸۵ نفر از بیماران منفی و ۱۱ مورد تاکنون مثبت بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.