فرماندار بندرخمیر روز سه شنبه در بازدید از این جاده گفت:همچنین با احداث این جاده، از بار ترافیکی و حوادث جاده ای مسیر فعلی خمیربه بندرعباس که یکی از نقاط حادثه خیز هرمزگان بشمار می آید، کاسته می شود
میرهاشم خواستار افزود:  محور قدیم خمیر به بندرعباس به طول ۱۸ کیلومتر است که از سال ۹۱ تاکنون در چندین مرحله اجرایی شده است.
وی بیان داشت:  در حال حاضر این مسیر توسط پیمانکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و زیرساخت در حال انجام است که در صورت تامین اعتبار و تجهیزات لازم احتمال می رود در فصل بهار سال ۹۹  تکمیل و به بهره برداری برسد.
فرماندار بندر خمیر اظهارداشت: همچنین در این محور سه هزار و ۲۰۰ متر شامل زیرسازی و اجرای راکفیلد و  هشت کیلومتر عملیات روسازی و تکمیل آسفالت در حال اجرا است.
وی بیان داشت:  درحال حاضر ۲ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۰۰ و ۲۰۰ متر و عرض ۹ متر با هزینه ای حدود ۱۵۰ میلیارد ریال در این مسیر احداث شده است.
خواستار افزود این پل ها از منحصربفردترین پل های کشور به شمار می رود که ظرفیت و استقامت عبور هزار تن بار را دارد.
وی گفت: پیمانکاران بر حسب پیمان منعقد شده باید هرچه زودتر نسبت به نصب تابلوها، علائم ایمنی و خط کشی طرح اقدام نمایند.
گفتنی است جاده قدیم خمیر به بندرعباس در گذشته بویژه در زمان بارندگی بدلیل وسعت عرض رودخانه کل و نبود پل، رفت وآمد در آن به سختی انجام می شد که با گشایش این مسیر علاوه بر کاهش مسافت شهرستان های یادشده و صرفه جویی در زمان سفر، باعث کاسته شدن آمار سوانح و حوادث جاده‌ای در مسیر بندرعباس به کهورستان بویژه حدفاصل گچین تا لاتیدان خواهد شد.  
همچنین اجرای این طرح موجب تسهیل در رفت وآمد استان های همجوار می شود.
بنابر اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خمیر، در حال حاضر ۳۹۶کیلومتر راه آسفالته دراین شهرستان  وجود دارد که از این تعداد ۱۰۰کیلومتر بزرگراه، ۱۳۶کیلومتر راه روستایی ،۳۰کیلومتر راه فرعی و ۱۳۰کیلومتر راه اصلی است.
 همچنین ۴۰ کیلومتر راه خاکی روستایی در شهرستان خمیر وجود دارد.
شهرستان بندرخمیر، یکی از شهرهای ساحلی استان هرمزگان است که در ۷۵ کیلومتری غرب شهر بندرعباس  قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.