محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون نقاط حادثه خیز متعددی در سطح استان شناسایی شده که برخی از آنها بازسازی، اصلاح و برخی نیز تا پایان سال جاری ایمن سازی می شود.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده در حوزه استحفاظی این استان وجود دارد، یادآور شد: این اداره کل همواره تلاش کرده نقاط مستعد حادثه سطح استان را برطرف کند و در این راستا اقدامات چشمگیری انجام داده است.

​معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره اقدام های این اداره کل برای رفع نقاط حادثه خیز تاکید کرد: امسال بیش از ۲۷ کیلومتر از راه های روستایی در  سطح ۱۲ راه روستایی استان بهسازی و آسفالت شده است.

رضایی اضافه کرد: علاوه بر این اقدامات عملیات لکه گیری و رگلاژ رویه آسفالتی بیش از ۹۵ راه روستایی دیگر نیز در نقاط مختلف این استان انجام شده و در مجموع بالغ بر ۲۵ هزار تن آسفالت سرد و گرم در قالب فعالیت های امانی و پیمانی برای این مهم مصرف شده است.

به گفته رضایی برای انجام این اقدمات بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام مسئولیت نگهداری یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی را بر عهده دارد، گفت:  انجام روکش آسفالت، لکه گیری، خط کشی،  شانه سازی، ایمن سازی حاشیه راه، نصب تابلو اخطاری و اجرای روشنایی در گردنه ها در نقاط مختلف راه های این استان را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده ای از ایلام باعث شده این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان های همسایه از حیث راه از کم توسعه ترین مناطق باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.