محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از تلاش این اداره کل برای جذب و تامین اعتبار منابع ملی و استانی جهت روکش و لکه گیری راه های این استان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر روکش آسفالت بیش از 200 هزار متر مربع نیز انواع لکه گیری جاده های اصلی، فرعی و روستایی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته، افزود: در این مدت 113 کیلومتر از جاده های ارتباطی استان روکش آسفالت شد.
رضایی اعتبار هزینه شده برای بهسازی و مرمت رویه راه‌های استان در سال گذشته را بیش از 280 میلیارد ریال بیان کرد و یادآور شد: همچنین در این مدت(سال 97) 170 هزار متر مربع لکه ‌گیری آسفالتی جهت ترمیم خرابی رویه راه ها با آسفالت سرد و گرم به صورت امانی و پیمانی انجام شده است.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: برای انجام این عملیات حدود 112 هزار تن آسفالت مصرف شده است.
به گزارش ایرنا، حفظ و نگهداری راه های مواصلاتی، لکه گیری و روکش آسفالت جاده ها از جمله مهمترین وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی است.
توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده ای از ایلام باعث شده این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان های همسایه از حیث راه از کم توسعه ترین مناطق باشد.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.