محمد نصیری راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبلغ هزینه شده برای اجرای این طرح ها افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال است.

وی روکش آسفالت جاده یاسوج – اقلید به طول چهار کیلومتر، روکش و بهسازی جاده روستایی آب مورد و گراب لوداب به طول پنج کیلومتر، روکش آسفالت جاده سوق به چنگلوا به طول پنج کیلومتر، روکش جاده روستایی بیدک و تلخاب باشت به طول چهار کیلومتر، روکش آسفالت جاده گچساران – بهبهان به طول چهار کیلومتر و همچنین روکش جاده تنگ پیرزال – سه راهی طولیان در شهرستان کهگیلویه نیز به طول پنج کیلومتر از مهمترین طرح های راهداری قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.

نصیری همچنین با اشاره به خدمات انجام شده راهداری از اوایل سال جاری تاکنون نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ نقطه حادثه خیز در سطح جاده های ارتباطی این استان شناسایی و اصلاح شده است.

وی با اشاره به ترمیم و بهسازی مسیر یاسوج ـ سپیدان پس از رانش و انسداد در کمترین زمان ممکن نیز گفت: ارتقا روشنایی، ایمن سازی نقاط پرتگاهی به وسیله  خاکریزی و نصب گاردریل و نیوجرسی و نصب حفاظ میانی به وسیله نیوجرسی، لکه گیری نقطه‌ای، بهسازی برخی از محورها، روکش محورهای روستایی فرعی و اصلی در این مدت انجام شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای بهسازی و ترمیم این محور هزینه شده که برای اصلاح و ایجاد ابنیه فنی و همچنین ایمن سازی کامل آن به اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

نصیری فرسودگی و پر هزینه بودن نگه‌داری ماشین‌آلات با وجود راه های کوهستانی و برفگیر و همچنین کمبود نیروی راهداری را از چالش های جدی حوزه راهداری در استان دانست و گفت: این مشکل نیز در دیدار استاندار با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری کشور نیز مطرح شده که قرار است در سال جاری نسبت به رفع آن و تخصیص اعتبار لازم برای نوسازی ناوگان در استان چاره اندیشی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی ۹ درخواست اساسی در حوزه راهسازی و راهداری و مشکلات فراروی راهداری این استان مطرح کرده بود که با پاسخ مثبت وزیر همراه شد.

نصیری همچنین به خدمات انجام شده حوزه راهداری این استان در سیل امسال اشاره کرد و گفت: در سیل فروردین امسال راه روستایی بیش از ۲۵۰ روستا که در اثر بارش های سیل آسا تخریب و قطع شده بود در یک بازه زمانی کمتر از یک ماه بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال برای بازگشایی راه های روستایی در سیل امسال هزینه شد.

این استان با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یکهزارو ۶۷۶ روستا حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز راه روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

۳۰۱۶/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.