به گزارش ایرنا، میرداد میردادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد افزون بر 4 عدد علائم ایمنی شامل انواع تابلوهای اطلاعاتی هشدار دهنده، اخباری و همچنین 57 دستگاه چراغ چشمک زن و 230 شاخه 4 متری گارد ریل در جاده های استان سرقت شد.
وی ادامه داد: حدود 17 هزار و 936 عدد از انواع تابلوهای اطلاعاتی، اخطاری، انتظامی و مسیرنما در جاده های هرمزگان با توجه به اعتبارات بسیار محدود در سال 97 توسط عوامل راهداری نصب شد، اما متاسفانه افرادی سودجو و ناآگاه بدون در نظرگرفتن اهمیت این علائم در حفظ جان انسانها، آنها را سرقت کردند.
به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان سرقت و تخریب علائم و تجهیزات ایمنی، یکی از عوامل افزایش آمار تصادفات جاده ای است.
وی یکی دیگر از مشکلات را سرقت تجهیزات روشنایی از جمله تابلوهای برق و کابل روشنایی و تجهیزات برج های نوری و ترانسفورماتورهای برق اعلام کرد که باعث خاموشی جاده و کاهش دید رانندگان در شب و سردرگمی آنان می شود.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان از مردم خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه سرقت علائم و تجهیزات در جاده ها،مراتب را به شماره تلفن 33332593 مرکز مدیدیت راههای استان گزارش دهند.
بر اساس آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، در حال حاضر افزون بر 78 دستگاه دوربین کنترل سرعت و 12 هزار تابلو و علایم اطلاعاتی و ایمنی در جاده های استان نصب شده است.
استان هرمزگان دارای 13 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، آزادراه و بزرگراه است که برای ساخت، نگهداری و توسعه راه ها سه ارگان شامل سازمان راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت زیربنا و توسعه راه ها در جاده های استان فعالیت می کنند.
9887/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.