محسن صادقیان روز سه شنبه در دوره آموزشی هسته های گزینش وزارت راه و شهرسازی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: راهداری و حمل و نقل استان در 2 بخش جابه جایی مسافر و حمل بار و نگهداری ، حفظ و ایمنی جاده فعالیت دارد که تنها در بخش راه ها چهار هزار و 600 کیلومتر راه در استان وجود دارد.
وی با بیان وضعیت راهبردی یزد در مسیر کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب کشور افزود: هم اکنون در استان 726 کیلومتر بزرگراه ، 640 کیلومتر راه اصلی ، 960 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 247 کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه نظارت بر حجم بالای راه های استان به طور فیزیکی بسیار دشوار است، ادامه داد: به همین منظور 49 دستگاه دوربین ثبت تخلف رانندگی، 24 دستگاه دوربین نظارتی و 77 دستگاه تردد شمار در استان نصب شد که متوسط سرعت را نیز ثبت می کند و بخش عمده کاهش تلفات جاده ای مربوط به همین سیستم است.
صادقیان تصریح کرد: یزد دومین استان معدنی کشور با بالاترین سهم حمل و نقل مواد معدنی و سومین صادرکننده کاشی و سرامیک ایران محسوب می شود و در عین حال با وجود کمبود آب ، سالانه بیش از 400هزار تن محصولات گلخانه ای تولید می کند.
وی با اشاره به تلاش برای توسعه تمام بخش های حمل و نقل استان گفت: یزدی ها در کنار تلاش ، سعی کرده اند با بهره گیری از علم و بهره وری که سرآمد هستند ضمن استفاده از تکنولوژی های نوین در نگهداری جاده ها ، هزینه های اجرایی را کاهش دهند و صرفه جویی 30 تا 50 درصدی در عملیات اجرایی داشته باشند.
دوره آموزشی هسته های گزینش وزارت راه و شهرسازی با حضور سید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع و دبیر هیات مرکزی گزینش این وزارتخانه و مدیران و کارشناسان هسته های گزینش دستگاه های زیرمجموعه آن در یزد برگزار شد.
1968/2047 خبرنگار: محمود رضا رحمانی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.