مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برای اطمینان از خالی بودن آب تحویلی به مشترکین از آلودگی به طور پیوسته آب تولیدی آبشیرین کن‌ها کلرزنی می‌شود.
فرامرز مومنی افزود: همین روال برای ضد عفونی کردن آب تحویلی به فضای سبز نیز وجود دارد.

آب ژاول برای گندزدایی، سفیدکردن و بوزدایی به کار می‌رود و خاصیت ضدعفونی‌کننده آن به دلیل کلر محلول در آن است. هم اکنون از این محلول برای ضدعفونی کردن مکانهای مختلف در جهت پیشگیری از ویروس کرونا استفاده می‌شود.
مومنی ادامه داد: به منظور بالا بردن کیفیت کار در واحد کلرزنی پس از طی مراحل کارشناسی، تجهیزات تولید در سال ۹۷ تهیه و مرحله اول تولید در ۱۷ فروردین ۹۸ با ظرفیت 6 هزار و ۷۲۰ لیتر در روز به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: در ادامه طرح‌های دوم و سوم در ۲۲ و ۲۴ بهمن ۹۸ به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشمافزود: آب ژاول برای مصارف گوناگون با درصدهای متفاوت از ۰.۱  تا ۱۴ درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: محلول ۳.۵ تا ۵.۵ درصد آن با عنوان وایتکس یا سفید کننده در دسترس عموم است و بر حسب نیاز رقیق سازی و استفاده می‌شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.