معاون صید وبنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان روز سه شنبه درنشست کمیته مدیریت صید میگو در استان گفت: حدود ۲هزار و ۶۰۰ صیاد با بهره مندی از ۲۲۳ فروند شناور صیادی در فصل صید میگوی امسال مشارکت خواهند داشت.
محمد جوانمرد افزود: در فصل صید میگوی امسال شهرستان‌های سیریک، بندرعباس، قشم و میناب مشارکت دارند و صید میگو در ۲ صیدگاه از سیریک تا شرق هرمز و از شرق هرمز تا طولای قشم صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: در فصل صید سال گذشته (از دهم مهرماه تا یکم آذرماه ۹۷) با ۴۲ روز مفید صیادی،  هزار و ۷۰۰ تن میگو در آبهای هرمزگان صید شد.
معاون صید وبنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان اظهارداشت: سال گذشته هزار و ۳۸۰ صیاد با ۱۱۵ فروند شناور لنج به صید میگو مشغول بودند.
وی گفت: با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تورهای صید نامرئی(منوفیلامنت) به منابع آبزی و حتی اکوسیستم آبزیان وارد می‌کنند، استفاده از این نوع تورها در فصل صید میگو مانند تمامی فصل صید ممنوع است.
جوانمرد گفت: همکاری صیادان نقش مهمی درحفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار خواهد داشت.
هرمزگان جایگاه ویژه ای در صید وصیادی کشور دارد
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این نشست گفت: این استان همواره با برخورداری از ناوگان صیادی توانمند و جامعه صیادی پرتلاش خود توانسته جایگاه ویژه ای در صید و صیادی کشور و منطقه را به خود اختصاص دهد.
محسن یکتاپور افزود: استفاده از مشارکت تعاونی‌های صیادی برای تقویت حفاظت منابع، حضور منظم و به‌موقع نیروهای حفاظت منابع، انجام گشت‌های هدفمند و مشترک با دریابانی، بازدید منظم کارشناسان صید و پژوهشکده ازعملیات صید شناورها و جلوگیری از صیدشناورها در شب وساعت خارج از محدوده و زمان تعیین شده از مهم‌ترین اقدامات برای مدیریت بهتر فصل صید میگوی امسال است.
وی بیان داشت: باتوجه به کارشناسی‌های انجام شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان امید است شاهد صید خوبی در فصل صید میگوی امسال باشیم.
استان هرمزگان باتوجه طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش‌های صید، ۴۰ درصد صید آب‌های جنوب، حدود ۴هزار و ۲۰۰ فروند شناور مجاز و۳۰ هزار صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.
۷۱۹۵/۶۰۴۸
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.