معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از لغو طرح دریابست با توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی برای سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، محمد جوانمرد با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و همچنین داشتن برنامه گفت: با توجه به آغاز فصل صید میگو در استان هرمزگان طی چند ماه آینده شیلات استان در نظر دارد با همکاری و تعامل با بخش های مرتبط فصل صید میگوی خوبی را برای صیادان استان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه با کنترل صید غیر مجاز و نظارت های دقیق بر نحوه صید و همچنین همکاری و تعامل خود صیادان می توان شاهد تداوم صید اصولی و پایدار بود، افزود: بدون شک نقش یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان در این بین بسیار مهم است که نیاز مند همراهی خود صیادان است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه شیلات هرمزگان با ممنوعیت صید در برخی زمان ها و مکان ها و نیز تعین نوع آلات صید و صیادی و … زمینه لازم جهت حفاظت از منابع آبزیان را فراهم کند، خاطرنشان کرد: اما با همه این اینها نقش مهم و کلیدی را خود صیادان ایفا می کنند.

وی سهولت دسترسی به ادوات غیرمجازصید ، تهیه شناورهای غیرمجاز و زمینه فروش آسان صیدهای غیرمجاز در بازار و کمبود نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزیان را از عوامل افزایش صید غیرمجاز در هرمزگان عنوان کرد.

جوانمرد همچنین با اشاره به مسائل اجتماعی و اقتصادی و شرایط متفا.ت صید و صیادی در نقاط مختلف استان از لغو اجرای طرح دریابست  برای سال جاری خبر داد و افزود:امکان سنجی، کارشناسی و همفکری با جامعه صیادی جهت اجرای این طرح برای سال آینده در دست اقدام است.

وی از جمع آوری  و تخلیه ادوات صید غیر مجاز از بنادر صیادی با اخذ مجوزهای قانونی لازم،تقویت یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان،فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در رابطه با آثار مخرب صید غیر مجاز،ایجاد حساسیت های لازم با برگزاری نشست با مسئولان شهرستانی(فرمانداران،بخشداران و …) را از اهم مصوبات این نشست خواند.

در ادامه نماینده پژوهشکده و اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در خصوص صید میگوی نابالغ موزی ابزار نگرانی کرد و گفت: در صورت ادامه صید میگوی نابالغ خسارات جبران ناپذیری به ذخایر این آبزی وارد می شود.

مومنی تصریح کرد: همه ساله پیش ازآغاز صید رسمی و مقرر، شناورهای غیرمجاز اقدام به صید میگوهایی می‌کنند که به دلیل ریزبودن ارزش تجاری ندارند و این موضع نه تنها عرصه را برای صیادانی که مجوز صید قانونی دارند تنگ می کند بلکه به ذخایر آبزیان نیز صدمات جبران ناپذیری وارد می کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.