به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید شیرکوند عصر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ۱۰ درصد باقیمانده نیز که به بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند باید قبل از ارسال کاملا طرح توجیهی آن ها آماده و سپس به تهران ارسال شود تا در سریعترین زمان ممکن روی آن تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح های بزرگ اگر با کار کارشناسی همراه باشد و توضیحات لازم در خصوص چگونگی اجرا و کارکردهای آن در زمان بهره برداری به مرکز ارسال شود هم پاسخ بهتری به آن داده می شود و هم سرمایه گذاران معطل نمی مانند.

شیرکوند تصریح کرد: بنابراین مسئولان استانی باید سعی کنند با مدیریت استاندار و یا معاونین ایشان پروژه های زیر ۳۰ میلیارد ریال را در خود استان مدیریت و از ارسال آن ها به مرکز کشور خودداری کنند.

معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری در ادامه اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت برشمرد و گفت: هرقدر در اجرای این طرح ها موفق تر عمل کنیم شرایط اقتصادی کشور را در برابر تحریم ها بهتر کرده و عملا پاسخ محکمی به این اقدام ناجوانمردانه دشمنان داده ایم.

وی با تاکید بر اینکه میان اقتصاد مقاومتی و ریاضتی فاصله های بسیاری وجود دارد، گفت: در اقتصاد ریاضتی افراد جامعه برای زنده ماندن تلاش می کنند اما در اقتصاد مقاومتی تلاش می شود که بتوان تحریم ها را دور زد و در شرایط سخت دست به اقدامی زد که بتوانی برنامه ها را عملیاتی کرد.

شیرکوند در ادامه و با اشاره به گلایه برخی مدیران کشوری از کمبود اعتبارات برای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی معنایش این نیست که آزادانه و با فراغ بال برای اجرای طرح ها اعتبار اختصاص داد و اگر شرایط این کار فراهم بود که نامش را چیز دیگری می گذاشتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی بیش از هرچیز دیگری نیاز به خلاقیت مدیران در شرایط سخت و دشوار اقتصادی داریم که بتوانیم با وجود کمبود منابع راهی برای برون رفت از مشکلات و اجرای به موقع طرح ها پیدا کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی نیاز به شجاعت بیشتر مدیران داریم، گفت: بسیاری از آن ها برای آنکه از پاسخگویی به نهادهای نظارتی در امان باشند حاضر به ریسک کردن و اقداماتی فراتر از وظایف تعریف شده خود نیستند و همین باعث شده تا اجرای برخی پروژه ها به مشکل بربخورد.

شیرکوند به نقش بانک ها در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: آن ها در این قضیه هم متهم به حساب می آیند و هم راه نجات، هرچند عموم مدیران بانکی همکاری خوبی در اجرای پروژه ها دارند که جای قدردانی دارد.

معاون اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری همچنین به ظرفیت های کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: این استان در صادرات و واردات می تواند نقش بسیار زیادی در کشور ایفا و باعث رونق اقتصادی برای کل کشور باشد.

وی در پایان گفت: استاندار کرمانشاه و مجموعه مدیریت استان باید با همفکری و تلاش شبانه روزی زمینه اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند که خوشبختانه این کارها در حال انجام است و آقای بازوند توانسته شرایط همدلی خوبی در این استان ایجاد کند.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.