علی صالحی شامگاه جمعه در جریان بازدید از شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی و کشیک دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، تأکید کرد: هر نوع تخلف و جرم انتخاباتی به سرعت ، با دقت نظر و به صورت فوق العاده  رسیدگی و منجر به صدور رأی خواهد شد.

طبق اعلام دادگستری هرمزگان تا روز پنجشنبه اول اسفندماه ۳۵ پرونده تخلف انتخاباتی در استان تشکیل شده است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان همزمان با سراسر کشور امروز جمعه دوم اسفندماه امسال برگزار شد.

۴۴ نامزد تایید صلاحیت شده در هرمزگان شامل ۲۵ نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و بوموسی، ۱۰ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۹ نفر در حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد وارد عرصه رقابت برای پنج کرسی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.
هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شامل، حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب این استان بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.
براساس سرشماری سال ۹۵ استان هرمزگان، یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک‌میلیون و۱۷۴هزار و۱۶۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بر این اساس ۷۲هزار و ۴۰۲نفر رای اولی در هرمزگان نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انتخاب می‌کنند.
یکهزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهری و روستایی هرمزگان در نظر گرفته شده که ۷۸۵شعبه ثابت و ۵۳۳ شعبه سیار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.