کیانوش محمد نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مدت برگزاری فعالیت ستادهای تبلیغاتی نامزدها و حضور خود نامزدها یا نمایندگانشان در جمع مردم این شهرستان مشارکت گسترده شهروندان دره شهر در این برنامه ها نویدبخش حضور حداکثری آنها در انتخابات دوم اسفندماه است.

وی در مورد فراهم بودن شرایط برگزاری انتخابات در شهرستان دره شهر افزود: برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان ۵۰ صندوق پیش بینی شده که از این تعداد ۳۶ صندوق ثابت و  ۱۴ صندوق سیار است.

وی یادآور شد: از جمعیت ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفری شهرستان دره شهر ۳۰ هزار نفر حائز شرایط اخذ رای هستند که بدون شک مردم این شهرستان در همه پرسی دوم اسفندماه با حضور پرشور و منسجم خود در پای صندوق ها بار دیگر اتحاد و انسجام خود را اثبات می کنند. 

فرماندار دره شهر با اشاره عوامل اجرایی شهرستان یادآورشد: قبل از انتخابات، هیات های مختلف از جمله هیات اجرایی، هیات بازرسی و هیات نظارت تشکیل شده است و مشکلی در خصوص هیات ها در این شهرستان وجود ندارد.

گام دوم انقلاب، قانون مداری، بی‌طرفی و انسجام ملی ، شعار یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که دو کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

استان ایلام بر اساس آمار رسمی در ۱۰ دوره گذشته برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی میانگین مشارکت ۷۵ درصدی در انتخابات را ثبت کرده است که از ۷۰ درصد معیار مشارکت حداکثری بالاتر است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روزهای اخیر با انصراف تعدادی از این افراد در نهایت ۲۷ نفر در حوزه شمالی و ۱۸ نفر در حوزه جنوبی به رقابت خواهند پرداخت.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.