علی دهقانی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان ایلام اظهار داشت: هدف از تشکیل این ستاد برگزاری انتخابات سالم، قانونمند با محوریت شرکت حداکثری مردم است و در اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرائم انتخاباتی تاکید می‌کند.

وی افزود: ستادهای پیشگیری از جرایم انتخابات در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شده که هدف از برگزاری این ستادها توجیه کردن مجریان، نامزدها و ستادهای انتخاباتی است و اطلاع رسانی و توجیه قوانین جنبه پیشگیرانه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تاکید کرد: اقدام و تصمیم‌های این ستاد تضمین کننده صحت و سلامت برگزاری انتخابات است و با تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌ها زمینه انتخاباتی امن، سالم و پرشور با همکاری ستادهای تبلیغاتی کاندیداها فراهم خواهیم کرد.

دهقانی یادآور شد: رویکرد ما پیشگیرانه است ولی در راستای برخورد فوری با جرایم و تخلفات انتخاباتی، کلیه قضات شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، دادستان ها و روسای دادگستری های حوزه های قضایی استان باید در روز اخذ رای تا پایان مهلت رای گیری در محل کار خود حضور داشته باشند.

وی گفت: در حوزه های انتخابیه ای که حساسیت خاصی وجود دارد باید با حضور نیروهای انتظامی و امنیتی و اتخاذ تدابیر لازم در روز اخذ رای، امنیت انتخابات به طور کامل تامین شود.

استان ایلام بر اساس آمار رسمی در ۱۰ دوره گذشته برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی میانگین مشارکت ۷۵ درصدی در انتخابات را ثبت کرده است که از ۷۰ درصد معیار مشارکت حداکثری بالاتر است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که از این تعداد داوطلب ۴۱ نفر در حوزه انتخابیه ایلام و ۲۰ نفر در حوزه انتخابیه دهلران با هم به رقابت می پردازند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.